Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область

ЯК СПИСАТИ БУДИНОК, ЯКОГО ВЖЕ НЕ ІСНУЄ  інформує відділ «Сокирянське бюро правової допомоги»

 

Умовою для припинення права власності на зруйноване нерухоме майно є відповідна заява власника, яким відповідно до статей 316, 317 ЦК України визнається особа, яка на свій розсуд, одноособово або спільно з іншими суб'єктами володіє, користується і розпоряджається належним йому (їм) майном.

Статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», передбачені делеговані повноваження виконавчого комітету в питаннях стосовно обліку відповідно до закону житлового фонду, а також здійснення контролю за його використанням.

Таким чином рішення про списання будинку приймається виконавчими комітетами місцевих рад відповідно до порядків, затверджених рішенням цих виконавчих комітетів. Однак, не всі органи місцевого самоврядування мають такі порядки, тому спершу варто дізнатись, за якою процедурою відбувається списання житлових будинків в населеному пункті, де зареєстровано Ваше нерухоме майно.

1.1. Для того, щоб відбулось списання будинку до виконкому місцевої ради потрібно в першу чергу подати:

1) Заяву про списання будинку;

2) Документ, що посвідчує право власності;

3) Технічний паспорт на нерухоме майно.

Для здійснення процедури списання виконкомом місцевої ради збирається комісія для обстеження будинку та складання акту обстеження. В ході обстеження комісія має встановити, що будинок зруйнований, не придатний для проживання, тривалий час як житло не використовувався, ремонту та відновленню не підлягає.

Також в акті Комісія висловлює припущення про доцільність списання  житлового будинку. На основі акту виконком місцевої ради приймає рішення про списання житлового будинку.

Якщо зі списанням житлового будинку на земельній ділянці не залишається інших споруд призначених для проживання, комісія приймає рішення про ліквідацію поштової адреси.

1.2. Отримавши рішення про списання житлового будинку, Вам необхідно подбати про те, щоб:

будинок був виключений з реєстру прав на нерухоме майно та їх обтяжень, якщо він туди внесений;

знятий з інвентаризаційного обліку;

виключений з усіх інших документів та реєстрів.

Чи варто взагалі здійснювати процедуру списання такого будинку? Чи, може, варто залишити все як є?

Наявність нерухомого майна буде нести додаткові обов’язки для його власників починаючи з 1 січня 2013 року.

Відповідно до статті 265 Податкового кодексу України з 1 січня 2013 року у власників нерухомого майна виник обов’язок сплати Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Тобто наявність житла в сільській місцевості навіть непридатного для проживання, створює для власників цього приміщення додаткові обв’язки. Крім того Податковим кодексом передбачено штрафні санкції за невчасну сплату податку на нерухомість.

Саме тому якщо ця будівля Вами не використовується радимо провести її «списання» за розписаною вище процедурою.

Однак, якщо цей будинок є єдиною спорудою на цій земельній ділянці, а земля знаходиться у власності держави чи територіальної громади, в такому разі можуть виникнути проблеми зі збереженням права користування цією земельною ділянкою. Особливо якщо цільове призначення цієї земельної ділянки «для забудови».

Отже, головне при списані будинку виключити його з державного реєстру прав на нерухоме майно. Можливий варіант, що будинок буде списаний, але відомості про це не будуть відображені в документах податкових органів, та Вам все одно будуть приходити повідомлення про необхідність сплати податку на нерухомість.

В такому разі радимо звернутись за проведенням звірки даних. Звірка даних можлива як для узгодження сум нарахування податку, так і для посвідчення того, що платний має бути звільненим від його сплати.

Орган державної податкової служби проводить перерахунок суми податку і надсилає податкове повідомлення-рішення зазначеному власнику відповідно до цього пункту.

Таким чином необхідно буде звернутись до податкових органів і надати документи, які б засвідчували факт списання будинку. Однак зробити це необхідно буде не пізніше 2 місяців з моменту отримання повідомлення про сплату податку на нерухоме майно. 

До Сокирянського бюро правової допомоги можна звернутись за адресою:

м. Сокиряни, вул. Центральна, 41,А (приміщення відділу статистики) ,

тел. (03739) 2-03-68.

Для цілодобового забезпечення доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.

 

Головний спеціаліст відділу «Сокирянське БПД» Яна Ясінська



« повернутися до списку новин