Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область

Американська прокуратура розкрила багаторічну глобальну змову проти Тимошенко, - нові факти з розслідування The Guardian

Сучасні інформаційні технології, зростання впливу соціальних мереж, застосування брудних піар-стратегій, поширення фейкової інформації - усе це може зробити з білого - чорне, з добропорядної людини - монстра, з чесного політика - корупціонера.

Яскравий приклад: багатолітня кампанія з очорнення лідера «Батьківщини» Юлії Тимошенко. На замовлення колишнього президента-втікача Віктора Януковича стратегічний план дискредитації головного опонента режиму розробляв ключовий іноземний консультант Партії регіонів Пол Манафорт разом піарником Аланом Фрідманом.

Усе це - у сенсаційному розслідуванні американської прокуратури у справі Манафорта, яке опублікувало одне з найавторитетніших видань світу - британська газета The Guardian. Документи проливають світло на те, як маніпулювали свідомістю українців і нав’язували стереотипи і ярлики, начебто Тимошенко «корупціонер», «газова принцеса», «людина, що рветься до влади», «антисемітка» тощо. На кампанію з компрометації Тимошенко режим Януковича витратив 75 млн доларів, сліди від яких знайшли на офшорних рахунках Пола Манафорта. Лише за рік американські лобісти розмістили у закордонних ЗМІ більше ніж 2000 матеріалів, які мали на меті очорнити лідера «Батьківщини».

Стратегія «Україна - цифрова дорожня карта» (2011р.), зокрема, полягала у поширенні кремлівськими ботами у медіа та соцмережах фейків про Юлію Тимошенко. Цим займався спеціальний, створений у Відні, експортно-аналітичний Центр дослідження країн колишніх соціалістичних Радянських республік (CXSSR), сервер якого базувався у Москві.

Широко використовувалася і тактика «перетворення на протилежність». За планом Манафорта планувалося використовувати у відеороликах кадри з судового процесу над Тимошенко і з допомогою маніпуляції нав’язувати думку, що вона - «нерозважлива і поводиться не як державна діячка», «підла, поширює наклепи, має антисемітські погляди і презирство до суду». Потужним методом публічної дискредитації було й створення сайту «TheTymoshenkoFiles», який публікував компрометуючі, брехливі матеріали про головну опонентку Януковича. Керувала сайтом екс-нардеп від Партії регіонів Інна Богословська. Окрім того, в опублікованих звітах фігурують прізвища екс-міністра закордонних справ Костянтина Грищенка та багатьох експертів, які брали участь у глобальній кампанії з дискредитації Юлії Тимошенко.

Як зазначає видання, у кампанії проти Юлії Тимошенко містяться перші спроби використання кремлівської «фабрики ботів». Саме на справі Тимошенко Кремль відточував нові технології, які він використовує і сьогодні.

Але розслідування британської газети чітко довело: все погане, що говорили і говорять про Тимошенко - це проплачена брехня.

За матеріалами The Guardian, У П та РБК



« повернутися до списку новин