A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

Прийняття спадщини в Україні є однією з найскладніших юридичних процедур!!!

Дата: 13.11.2018 10:39
Кількість переглядів: 228

 

Експерти стверджують, що прийняття спадщини в Україні є однією з найскладніших юридичних процедур. Тому для того, щоб правильно оформити його, громадянам слід дотримуватися алгоритму, що складається з чотирьох етапів:

    1.Протягом шести місяців з дня смерті громадянина, його родичам або тим, хто вважає себе його спадкоємцями, необхідно заявити про своє право на спадщину. Для того щоб заявити про нього, слід звернутися до нотаріуса за останнім місцем проживання померлого і написати заяву про прийняття спадщини або про відмову від його прийняття, якщо спадкоємець так вирішив). Якщо померлий громадянин жив у селі, то необхідно звертатися до сільської ради із заявою про реєстрацію прав спадкоємця та оформлення спадщини. Відповідно до статті 1241 Цивільного Кодексу України, до осіб, які мають право на обов'язкову частку у спадщині, належать малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти спадкодавця, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки.

   Примітно, що спадкоємець не може прийняти лише частину спадщини, а від іншої частини відмовитись. Спадкоємець або приймає, або пише відмову на всю спадщину.

До нотаріуса потрібно принести такі документи:

–паспорт;

–ідентифікаційний код;

– свідоцтво про смерть спадкодавця;

– заповіт (якщо є);

- якщо заповіту немає, потрібно принести документ, що підтверджує родинні стосунки спадкоємця з померлим.

Для дітей — свідоцтво про народження, для чоловіка-свідоцтво про шлюб, для далеких родичів-документи для відстеження ланцюжка родинних зв'язків зі спадкодавцем; – правовстановлюючі документи на майно, яке буде успадковано.

    2. Нотаріуси повинні зробити запити в державні органи з приводу правовстановлюючих документів: - щодо земельної ділянки-у Державному земельному агентстві нададуть виписку з Державного земельного кадастру; - щодо будинку / квартири-в бюро технічної інвентаризації - про власника і про відсутність самовільного будівництва; - щодо автомобіля-в сервісний центр Міністерства внутрішніх справ-чи не знаходиться авто в угоні; – про майнових паях — в сільраду — довідка про суму, що підлягає виплаті; - про вклади в банку-в банк.

    3. За заявою спадкоємця нотаріус відкриває спадкову справу і заносить дані про це до реєстру. На цьому етапі потрібно чекати ще півроку, коли всі спадкоємці можуть заявити про своє право на спадщину.

    4. Після закінчення шести місяців з дня смерті спадкодавця спадкоємці повинні прийти до нотаріуса і написати заяву про видачу свідоцтва про право на спадщину. Після проходження всіх етапів, спадкоємець отримує свідоцтво про право на спадщину, що підтверджує право власності спадкоємця на об'єкт спадщини. Крім того, експерти нагадують українцям про витрати, які їм доведеться понести в ході оформлення спадщини. У них входить оплата послуг нотаріуса і сплата податку на спадщину.

     Слід зазначити, що нерухомість не оподатковується, якщо її успадкували спадкоємці першої та другої черги — діти, подружжя, батьки, брати (сестри) спадкодавця.

Підготовлено в рамках проекту за підтримки ЄС «Різні громади – спільні рішення для економічного зростання»


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь