A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

Для чого проводиться адміністративно-територіальна реформа в Україні?

Дата: 06.03.2019 14:39
Кількість переглядів: 252

 

    Слухаючи інформацію про децентралізацію, про адміністративно-територіальну реформу в Україні з різних джерел, здається, що ті хто говорить про це, або не розуміє причини та завдання цих реформ, або думає що громадяни самі знають все про ці реформи і тому не потрібно нічого їм  пояснювати. Через відсутність всієї інформації про реформи складається враження, що нібито причиною  децентралізації є бажання столичної влади  покращити життя людей в громадах і тому передаються частина коштів і повноважень на місця. А щоб наблизити послуги до людей і створити економічно спроможну громаду - проводиться адміністративно-територіальна реформа.

   Тобто в Україні війна, сепаратизм, корупція, а влада турбується в першу чергу про наближення послуг до людей. В усьому світі, в усі часи, адміністративна реформа проводилась з метою покращити управління державою а в нас - добрий жест влади, яка вирішила поділитись повноваженнями.

   Адміністративно-територіальні реформи раніше в інших державах проводились при зміні суспільно-економічних відносин. Особливо коли феодалізм мінявся на капіталізм, або соціалізм на капіталізм.

   Насправді однією з основних причин адміністративно-територіальної  реформи є покращення управління державою. Виникає питання, а ким центральна влада, при нових суспільно-економічних відносинах не може покерувати на місцях, яка група людей не слухається столичного керівництва - бідні чи багаті? Звичайно багаті, впливові люди, котрі прийшли до влади на місцях і в корумпованій державі  не бояться а ні закону,  ні столичного чи обласного керівництва , ні силових структур чи суду.  Саме з метою усунення від влади на місцях таких людей, на зменшення їхнього впливу на громади спрямована ця реформа. Адміністративно-територіальний поділ держави на райони був добрий в Радянському Союзі, а потім і в перші два десятиліття в Україні, тому що раніше всі люди були рівні, не було багатих капіталістів при владі. Не був керівник району багатший від керівника області і районний керівник  боявся  та слухав обласного. Тепер в Україні встановлені капіталістичні відносини, ці відносини породили клас капіталістів, котрі прийшли до влади в тому числі на місцях, і ці багачі в районах перетворились на некерованих князьків, котрі використовують владу для особистого збагачення.

   Наступною і головною причиною цієї реформи є корупція в нашій державі. Україна посідає перше місце по корупції у Європі і одне із перших у світі. Корупція це ще більша загроза для нашої держави ніж війна. Корупція роз’їдає державу з середини. Від корупції гине більше людей ніж від війни. Тільки на дорогах України внаслідок аварій  гине до п’яти тисяч людей в рік. Причиною цього є корупційні поліцейські та судді, розкрадання коштів під час ремонту доріг. А хто рахував  людей, котрі померли в лікарнях через нестачу потрібних ліків чи просто нестачу грошей на лікування ?

   Щоб зменшити корупцію в центральних, столичних державних органах проводиться реформа децентралізації влади. Простіше кажучи, щоб менше крали в столиці, щоб там менше брали хабарі під час надання різних дозволів, частину коштів і частину повноважень з центру передається на місця .  

   Чи можна в одній з найбільш корупційні державі світу передавати кошти на місця,  в область чи район, і надіятись що їх там не вкрадуть? От для того щоб чиновники менше крали з бюджету на місцях проводиться адміністративно-територіальна реформа. Тепер райони ліквідовуються і діляться на декілька невеликих громад з метою кращого контролю за коштами. В громаді з невеликим бюджетом, з меншою спокусою, з малою можливістю вкрасти з бюджету, з меншою можливістю брати хабарі, зникає бажання багатого місцевого князя-капіталіста, котрий не боїться відповідальності, посідати керівну посаду і витрачати свій час на ті речі які йому не приносять великий прибуток. Такий бізнесмен краще буде займатись тим що в нього найкраще всього виходить – займатись підприємницькою діяльністю, платити  податки, створювати для нас робочі місця а не проситись щоб ми його обрали на керівну посаду, тобто найняли на роботу. Тому мала громада – це більший контроль над бюджетними коштами громади, це зменшення бажання і можливостей розкрадати ці кошти, це відсутність багатого і впливового посадовця який за бажанням зможе їх безкарно вкрасти.

   Через зменшення кількості сільського населення та переселення їх в місто, у громаду об’єднаються декілька населених пунктів. Якщо би спроможність громади визначалась в першу чергу величиною місцевого бюджету, то райони би не ділили на малі громади а навпаки об’єднували би по декілька районів в одну громаду. Зменшилась би кількість чиновників в рази, великий бюджет громади давав би можливість фінансувати великі проекти. Але за нашою реформою  спроможність громади і центр громади визначається не економічною спроможністю, не величиною бюджету громади а кількістю жителів, точніше кількістю дітей в школі цього населеного пункту. Адже саме заради наших дітей, заради їхнього майбутнього,  майбутнього нашої держави ми живемо, проводимо реформи і боремось з корупцією.

  Коли обговорюють питання адміністративно-територіальної реформи, противники і прихильники збереження великої громади в межах існуючого району, наводять аргументи що вимірюються в мільйонах гривень, в кілометрах доріг, але насправді ця реформа вимірюється не мільйонами, не кілометрами а роками – роками існування Української держави! Або ми подолаємо корупцію в нашій державі і будемо жити як європейці, або втратимо українську державність і роз’їдемось по всьому світу.

   Хто виступає за збереження великої громади в межах району? В першу чергу та людина яка планує цю громаду очолювати і як корову доїти її за всі чотири дійки. Частина людей що працюють на державних посадах і при ліквідації району бояться втратити роботу. Підприємці районного центру які торгують різними товарами і надають різні послуги, в тому числі юридичні, які бояться що вразі зменшення громади зменшиться кількість покупців та клієнтів. Звичайно ще ті люди котрим не пояснили і через це вони не розуміють  справжню причину адміністративно-територіальної реформи.

 

   Під час громадських слухань в населених пунктах Сокирянського району, на яких в основному були присутні дорослі і старі жителі,  ніхто справжню причину реформ не називав і наголошувалось на добровільності об’єднання людей в громаду, нібито як головне завдання реформи. Як аргумент збереження громади в межах існуючого району для майбутніх поколінь, наводились цифри що вимірювали  кількість бюджетних гривень чи відстань до центру громади. Але якщо хтось хоче справді узнати думку тих хто в майбутньому має жити в новій громаді, то потрібно спитати думку дітей. Спитати їх, що їм потрібніше, дорогі ремонти, комп’ютери та меблі  в приміщеннях де працює районне керівництво, чи можливо недорогі але життєво необхідні ремонти, комп’ютери та меблі в їхніх школах. Спитати дітей, що їм потрібніше, великий будинок культури в Сокирянах, чи нехай малий але в своєму селі щоб вечорами не збиратись під відкритим небом. Спитати дітей міста Сокиряни, особливо тих хто навчається в гімназії, що їм важливіше в їхньому місті, новий будинок культури чи нова школа. Спитати цих же дітей, що їм важливіше, сучасна котельня для опалення величезного будинку культури чи спортзали для проведення уроків фізичної культури. Спитати дітей сіл Ломаченці, Ожеве, Василівка, де б вони хотіли проводити між собою спортивні змагання, у спортзалах своїх шкіл чи в м. Новодністроіськ у спорткомплексі. Спитати, де діти цих сіл планують проводити свій час і зустрічатись на дискотеках, у кафе, у своїх селах чи в м. Новодністровськ . Ось тоді ми будемо знати справжню думку  людей, що мають в майбутньому жити в новоутворених громадах.

 

 

                                         Андронік Леонід Васильович,     вчитель історії Корманського НВК

                                                             


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь