A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

Рік функціонування комунальної установи «Сокирянський інклюзивний ресурсний центр міської ради»: проблемні питання та перспективи

Дата: 02.09.2019 12:04
Кількість переглядів: 709

 

Сьогодні в Україні набирає потужних обертів освітня реформа, невід’ємною частиною якої є інклюзивна складова. І обраний нашою державою напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя.

У липні 2017року Постановою Кабінету міністрів України №545 передбачено реорганізацію психолого-медико-педагогічних консультацій у інклюзивно-ресурсні центри.

Відповідно до тексту Постанови, Інклюзивно-ресурсний центр — установа, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного фахового супроводу.

На виконання рішення тридцять шостої сесії VII скликання від 02 лютого 2018 року №443/36-18 Сокирянської міської ради 1 вересня 2018 року було відкрито Комунальну установу «ІРЦ» Сокирянської міської ради.

 

 

Діяльність інклюзивного центру забезпечують: директор центру  Севергін Мирослав Валентинович та фахівці - вчитель-реабілітолог, вчитель-логопед та два практичних психологи.

Фахівці нашого ІРЦ проводять комплексну оцінку розвитку дитини з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розробляють рекомендації щодо програми навчання; надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами; взаємодіють з педагогічними працівниками дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання; надають консультативно-психологічну допомогу батькам.

 

    За рік функціонування ІРЦ фахівці пройшли такі навчання:

   У вересні 2018року - навчання щодо впровадження системи автоматизації роботи інклюзивних центрів. Впровадження цієї системи здійснюється з метою підвищення ефективності діяльності ІРЦ та взаємодії центрів, батьків та дітей з особливими освітніми потребами, застосування єдиних підходів до комплексної оцінки розвитку дитини, створення та ведення реєстрів дітей з особливими освітніми потребами, відповідних фахівців і закладів.

В травні-червні 2019 року проходили навчання та успішно здали Всеукраїнський дистанційний екзамен і здобули право на користування психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3, CASD в інклюзивно-ресурсному центрі.

     В квітні 2019 року приймали участь у фестивалі арт-терапії «Art-Praktikдіти», в ході якого були представлені унікальні авторські техніки арт-терапії, інноваційні направлення, використання арт-терапії в роботі з дітьми, сім’ями та багато іншої важливої інформації, яку в подальшому ми використовуємо в роботі з дітьми.

  З метою включення дитини у соціальну активність, набуття соціально-побутових навичок, етап соціалізації, набуття освітніх навичок, фізичного та психологічного розвантаження на базі ІРЦ було створено ресурсну кімнату.

    Усе обладнання якої  розділене на наступні зони:

  • зона групової роботи та зустрічей, де діти набувають комунікативних навичок, вчаться слухати один одного та висловлювати свої думки й почуття;

 

  • зона фізичного розвантаження потрібна для зміни діяльності дітей, адже нерідко діти мають знижену здатність до концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи;

  • зона індивідуальної роботи, де дитина набуває освітніх навичок та проводяться корекційно-розвиткові заняття, які тривають 20-35 хвилин, протягом яких частіше змінюються види діяльності;

  • І не менш важливою є зона психологічного розвантаження, де відбувається сенсорна інтеграція та релаксаційні процеси та зона відпочинку з матами, пуфами та іншими предметами.

                                                                                          З метою забезпечення ефективно та результативної роботи  Інклюзивно-ресурсний центр забезпечений  науково-методичною літературою для педагогів і батьків дітей з особливими освітніми потребами, іншими наочними та дидактичними матеріалами. Для розвитку моторики,

пізнавальних процесів  є інтерактивні ігри і роздаткові матеріали, набір розвиваючих дошок по методиці Монтесорі (бізіборди),  набори для розвитку творчої активності дитини. Є сенсорна тактильна доріжка, яка сприяє отриманню тактильних відчуттів, активує та розслабляє нервову систему дитини.

 Комплект для Мозочкової  стимуляції направлений на розвиток та вдосконалення функцій координації, рівноваги, орієнтування у просторі та формуванні мовлення та контролю поведінки. Завдяки наявності сучасного масажного стола, вчителем-реабілітологом проводяться масажі, що застосовують для профілактики різних захворювань й ушкоджень; а вчителем-логопедом - логопедичні масажі, за допомогою масажера Z-vibe.

      Підсумовуючи роботу ІРЦ станом на 01.08.2019 року 65 дітей охоплені інклюзивним та індивідуальним навчанням по Сокирянській ОТГ. З них 43 дитини пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку. Нашими спеціалістами надано 287 консультацій, проведено 786 корекційно-розвиткових та 228  реабілітаційних індивідуальних занять.  У закладах дошкільної та загальної освіти створені 18 інклюзивних класів та одну інклюзивну групу, 107 педагогічних працівників надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами.

     Звичайно, потрібно зазначити й те, що в процесі впровадження інклюзивної освіти, фахівцям ІРЦ необхідно вирішити ряд проблемних питань, а саме:

  1. Відсутність у ОТГ відповідних спеціалістів, для підбору кадрів  у ІРЦ;
  2. Відсутність додаткових фахівців (дефектолог, сурдопедагог, і т.д);
  3. Недостатня поінформованість населення щодо роботи ІРЦ та організації освітнього простору у навчальних закладах для дітей які інклюзивно навчаються.

     З метою створення кращих можливостей для навчання дітей та організації якісного інклюзивного освітнього середовища нашим центром були виокремлені перспективні напрямки роботи:

  1. Індивідуальний супровід сімей з дітьми з ООП, а також обстоювання інтересів при забезпеченні їхніх прав на рівний доступ до якісних освітніх послуг;
  2. Надання додаткової підтримки в корекційно-розвитковому  процесі дітям з особливими освітніми потребами за місцем проживання;
  3. Навчання та підвищення фахового рівня спеціалістів ІРЦ;
  4. Співпраця з освітніми закладами та надання методичної рекомендації щодо організації роботи з дітьми з ООП та інше.

Отже, наші плани на майбутнє – ту добру та корисну справу, яку ми розпочали, важливо продовжувати, удосконалювати та поглиблювати. Для нас дуже важливо не лише утримати, але й збільшувати темп роботи й продовжувати діяльність ІРЦ. І на кінець такі влучні слова:

 «Ті, у кого можливості обмежені, здібності - безмежні»

Гавдюк Людмила Олександрівна – вчитель-логопед

інклюзивно-ресурсного центру

Сокирянської міської ради.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь