A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

НУШ: від концепції до практики

Дата: 11.09.2019 16:59
Кількість переглядів: 780

 

 

Основна мета реформи загальної середньої освіти – перейти від школи тільки знань до школи компетентностей ХХІ століття.

 

Компетентнісна школа має дати дитині не тільки знання, а й сучасні уміння і навички, а також цінності, які допоможуть формувати ставлення у різних ситуаціях.

 

Одним із ключових елементів нової школи є педагогіка партнерства. Вона заснована на стосунках взаємоповаги між учителем, учнем та його батьками.

 

Нова українська школа передбачає, що впродовж отримання повної загальної середньої освіти учень має володіти 10-ма ключовими компетентностями.

 

 

Серед них є такі, що вже формує сучасна школа. Але є й нові. Наприклад, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності.

 

Випускники НУШ стануть цілісними та розвиненими особистостями, які мають інноваційне мислення та є патріотами своєї держави, здатними брати активну участь у її розбудові.

 

Клас ділиться на 7 зон, серед яких зона відкриттів, новин, матеріалів, комунікативна, тематична, зона вчителя і зона тиші.

 

 

Це все теорія. А що ж на практиці?

 

Головне завдання вчителя – зробити так, щоб його чули,

Щоб під час уроку не заснули.

Тому розповім про НУШ не просто словами,

А римованими рядками.

 

 

Проблема, з якою стикнулись наші вчителі – це приміщення,

В яких неможливе переміщення

З зони тиші в ігровий куточок,

Бо вільного місця лише маленький шматочок.

 

 

Всі ми знаємо, що треба обов’язково

Щодня проводити зустріч ранкову,

Простелити килим, сісти на нього,

Обговорити свої удачі й тривоги.

 

Натомість стоїмо навколо парт чи парти відсуваємо,

А через це час для навчання втрачаємо.

 

Робота в групах була й раніше.

Лише зараз вона проводиться частіше.

Колись не можна було на уроці шуміти,

А зараз все потрібно обговорити.

 

 

В сучасному світі основне – вміти застосовувати знання.

Для цього дітки самі роблять відкриття,

Проекти, досліди, спостереження.

В НУШ в методах навчання не діють обмеження.

 

Щоденні 3 і щоденні 5.

Чули про такий вид роботи?

Письмо для себе, читання з другом,

математичне письмо –

Все, щоб не відбити до навчання  охоти.

 

Щоб легше було діток навчати,

Треба різні предмети інтегрувати.

Так, на прикладі піци можна попрактикувати

Математику (ціна, кількість шматків), мову (опис написати).

До цього можна й історію додати –

Про винайдення піци поговорити.

А в кінці ще й робота руками – із картону її зробити.

 

 

В НУШ є таке поняття,

як навчання на основі запитів.

Це процес конструювання учнями знань

Шляхом формулювання власних запитань.

Далі учень сам шукає відповіді на питання,

Обговорює з іншими учнями,

а вчитель відзначає їхні старання.

 

Незмінний помічник на уроках – це лего.

Він для нас, наче колега.

На уроках математики, письма, читання

З ним виконуємо різні завдання.

 

 

Творчість, креативність розвиваємо повсякчас.

На свіжому повітрі люблять дітки проводити час.

Палички Кюїзенера, танграм, мікроскоп –

Для фантазії в НУШ нема слова «стоп».

 

 

Щоб інтерес до навчання підняти,

Інколи доводиться хитрувати:

Смачний урок, подарунки, свято,

Похід до вчительки додому. Варіантів багато.

Раніше існувало поняття «нестандартний урок»,

А зараз, чим нестандартніше, тим краще,

І ніхто не скаже, що ти ледащий.

Воля й свобода вчителя збільшилась в стократ.

В НУШ головне – кінцевий результат. 

 

 

Підсумовуючи роботу за рік в новій українській школі, я зробила такий висновок:

 

Вчителі – це такий народ,

Який не може жити без пригод.

 

 

А якщо й захочуть спокійно пожити,

То влада не дасть нам це зробити.

 

Міняють закони, вимоги, методичні рекомендації,

Та ми знайдемо вихід з будь-якої ситуації.

 

Підлаштуємо приміщення, дидактичний матеріал,

Бо в нас є сила і є потенціал.

 

І якою б не була наша школа, новою чи старою,

За свою справу ми стоїмо горою!

 

Бо в наших руках майбутнє держави.

І в цьому сумніватись немає підстави!

 

Тож, успіхів нам усім, колеги, у новому навчальному році!!!

 

Вережан Олеся Віталіївна, вчителька початкових класів Сокирянської гімназії.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь