A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

Шляхи для всебічного розвитку талановитих та обдарованих дітей

Дата: 23.09.2019 17:49
Кількість переглядів: 169

 

 

                                                                                                         

 

   Вірте в талант і творчі сили

                                                                                                                         кожного вихованця.

                                                                                                                            В.Сухомлинський

 

Обдаровані діти… Хто вони? Кого слід вважати «талантом»?  І взагалі, що таке обдарованість? Може, це невидиме зерня чи ледве тліюча іскорка,яку посіяла Доля у душі дитини… І цю блискітку-скалку потрібно відшукати, не дати їй згаснути, щоб спалахнула вона полум?ям у майбутньому. Але як це зробити? Як визначити обдаровану дитину? Такі питання ставить собі кожен педагог. Дуже важливо правильно визначити суть обдарованості кожної особистості. Від цього залежатиме, який грунт підбиратимемо для розвитку талановитих дітей, адже здібні люди – рушійна сила у будь-якому суспільстві, його інтелектуальна еліта.

 

 

Робота з обдарованими дітьми є одним із варіантів реалізації права особистості на унікальність, індивідуальність, внутрішню свободу, самоствердження. Тому педагогічна діяльність будь-якого закладу освіти має бути спрямована на реалізацію потенціалу талановитих учнів.

 

 

Така робота базується на індивідуальному та диференційованому підході до кожного, що дозволяє розширити навчальний простір з кожного предмета. Для цього систематизовані три форми роботи: урочна, позаурочна та позакласна. Урочна діяльність включає в себе фронтальні види роботи (бесіди, дебати, шкільні лекції, рольові ігри та ін.), а також групові та індивідуальні заняття. Позаурочна діяльність спрямована на закріплення, розширення і поглиблення частини вивченого матеріалу. Позакласна робота дає можливість розвивати індивідуальні інтереси дітей, їхні здібності. Для цього у школах створені тематичні гуртки...

 

 

Важливим елементом у роботі є те, що школярів потрібно підготувати психологічно до наполегливої праці. Вони самі мають усвідомити, що досягти високих результатів можуть лише ті, хто готовий подолати будь-які труднощі. Головне, аби урочна, позаурочна та позакласна роботи були взаємопов?язані, щоб охопити увесь комплекс навчальних, виховних і розвивальних цілей.

 

 

 

У процесі роботи з обдарованими дітьми все ж таки чільне місце належить діям педагога. Тому  вчителі  навчальних закладів нашої громади розробляють індивідуальний план обдарованої дитини, враховуючи потреби учня в новій  інформації, ступінь саморозкриття, комунікативну адаптованість, інтереси та бажання, а також можливість прискореного навчання. Окрім навчальної діяльності, усебічний розвиток школярів здійснюється під час різноманітних конкурсів, олімпіад, турнірів, спартакіад, конференцій, змагань тощо. Завдяки цьому, учні розвивають інтелект, ерудицію, а також уміння спілкуватись, набираючись досвіду один в одного.

 

 

 Прикладом результативності роботи з обдарованими дітьми у Сокирянській ОТГ є  14 призових місць в  обласному  етапі  Всеукраїнських учнівських олімпіад, що вибороли наші вихованці у минулому навчальному році.  Зростає зацікавленість дітей   з навчання в Малій Буковинській академії. Так з року в рік ми маємо все більше переможців захисту науково-дослідницьких робіт.  Учителі наших навчальних закладів   спрямовують інтереси учнів на участь у різноманітних конкурсах:  мовно-літературний імені Петра Яцика, літературні імені Тараса Шевченка та « Соняшник», математичний «Кенгуру» та інші.  Учні всіх вікових категорій  беруть у них участь і багато з них  стають  призерами.

 


 

Будь-яку діяльність учня потрібно зробити цікавою, осучаснити її, щоб не відбити інтерес саморозвитку особистості. Допомагають у цьому і батьки дітей. Проблема розвитку обдарованості на часі є дуже актуальною. Епоха інтелекту, що давно уже настала, вимагає змін від особистості. Щоб вчасно помітити і не втратити «іскру обдарованості», сучасні дослідники-психологи розробили ряд рекомендацій для батьків і педагогів з питань виховання здібних учнів.  Талановиті діти – це яскраві, неординарні, творчі, сміливі, креативні особистості, яким треба допомогти повірити в себе; це національний скарб, який треба зберегти і примножити.

  О.Слушняк,

вчителька української мови та літератури

 ЗЗСО І – ІІІ ступенів №1 м. Сокиряни


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь