A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

     Дистанційне навчання як індикатор сучасного стану  навчального процесу

Дата: 14.05.2020 10:45
Кількість переглядів: 170

   

 

     Теперішній час складний і дивний.  Заходи  по соціальному дистанціюванню через корона вірус виявилися довготривалими. Традиційна  діяльність  освітніх установ , як і всієї країни, та  планети  в цілому дуже змінилася. Планетарний карантин   змінив    багато чого   в економіці, діяльності, звичках, уподобаннях … Проте  дана ситуація  не може змінити основні цілі нашого буття –  боротися за життя і  здоров’я, піклуватися про рідних та ближніх, а  це значить постійно працювати, отже, і  навчатися.  Адже отримання  різних умінь  та навичок  передбачає    користування в майбутньому цими знаннями саме для  організації якісного життя як окремих особистостей, так і суспільства в цілому. Тому карантин – це далеко  не канікули, як, можливо, дехто для себе так вирішив. Це не зупинка. Відбулася зміна нашого звичного життя, проте не наших життєвих цілей …

Організація дистанційного навчання вимагала швидкого налаштування своєї роботи  як учнів, так  і вчителів -  без звичного щоденного відвідування школи, без пояснень  на уроках, без  веселих  гамірних  перерв, без спілкування з друзями і колегами, без щоденного контролю і т.д.

            Отже, необхідно було всім нам  швидко опанувати  дистанційні методи навчання.  В першу чергу  налаштуватися на інтенсифікацію власної праці,  зайнятися саморозвитком, опанувати  нові технології, нові методи, удосконалитися… або хоча би попробувати це зробити.

 

          Карантин виявився індикатором –  індикатором рівня життєвих сил, мужності   і професійності лікарів, економічної спроможності країн та сімей, і, думаю, став  індикатором сили волі, трудової спроможності  кожного з нас…

Організація дистанційного  навчання вимагала, по-перше,  не тільки  професійної підготовки, а й   технічного забезпечення  як учнів, так і вчителів ,  по-друге,  вміння користуватися сучасними гаджетами і бажання швидкого опанування  інформаційними технологіями.

Це умови, без яких  просто неможливо організувати навчання в нових стандартах. Чи змогли наші школи продовжити свою діяльність?  У цілому - таки змогли! Та яким чином? По різному… Спочатку це були співчуття один одному – як це навчатися в  смартфоні? Не просто, та  можливо.

 

          Дякуючи  власному технічному оснащенню,  учні та педагоги змогли працювати  в домашніх умовах. Наявність  комп’ютерів, ноутбуків, смартфонів  - це  є первинна база дистанційного навчання. І виявилося, що далеко не всі мають доступ до необхідних технічних засобів – як діти, так і вчителі.  А   бажання та вміння використання дистанційних технологій навчання безпосередньо впливає на можливість працювати та навчатися.

           І карантин засвідчив, що  навчальні заклади існують не дякуючи приміщенням,  стінам і партам. Школи продовжили працювати через  налагоджений дистанційний індивідуальний  зв'язок між учителем та учнем,працюють,  дякуючи людським  ресурсам.

 

        Окреме  слово вдячності батькам учнів, особливо молодших класів. Вони стали надійною  опорою і для вчителів, і для своїх дітей. Без  участі батьків дистанційне навчання  просто б ніяк  не відбулося, адже  саме вони технічно  забезпечили можливість навчання своїх дітей удома, вони були поряд  з ними при налагодженні навчальних інтернет-платформ, відкривали електронні адреси, допомагали розібратися в смартфоні ,  комп’ютері і т.д.

         Тому з огляду на сучасні реалії , готуючись до нового навчального року, дуже важливо передбачити  відповідне технічне оснащення як  закладам освіти, так і родинам учнів.

        Новий поштовх у дистанційному навчанні була організація з 6 квітня  Всеукраїнської онлайн - школи. В телеефірі до кінця навчального року демонструються відеоуроки найкращими  київськими  вчителями  на відомих українських каналах. Ці уроки  дали можливість учням  почути, побачити реальні пояснення учителями навчальних тем з багатьох предметів.  Трохи жаль, що іноді  тематика уроків онлайн - школи дещо запізнювалася з тематикою наших календарних планів. Часто   пропоновані онлайн-  школою теми  ми вже  проходили   ще до карантину. Проте ця інформація все одно була важливою, була можливість порівняти, переконатися, що професійна підготовка наших вчителів на периферії теж непогана. А з іншої сторони, це була чудова нагода повчитися і нам, вчителям, методиці викладання предмету столичних вчителів, отримати новий досвід.  А прикольні руханки онлайн школи додавали гарного настрою та драйву, думаю, всім – і дітям, і дорослим. І можливо, в якогось виникла думка – а навіщо взагалі потрібні школи, коли по телебаченню можна вчитися?

 

Переконана, що для ефективного спрямування  навчальної  діяльності учнів все-таки  необхідний  зворотній   зв'язок   з ними ,  можливість   безпосереднього спілкування   дитини з учителем.  У ході дистанційного навчання  це також можливе  -  через телефон ,  відео конференцію, оцінювання та коригування  результатів навчання через дистанційні тести, тощо. А в   телевізійній онлайн - школі це зробити неможливо.   Серед учнів нашої школи  було організовано онлайн анонімне опитування щодо дистанційного навчання. Всього в опитуванні взяли участь 73 учнів шостих, восьмих та одинадцятих класів.

 Результати опитування наступні (запитання та відповіді ):

  1. Наскільки ви задоволені дистанційною формою навчання
  • чудові враження – 13 респондентів,
  • добрі враження – 30
  • середні враження – 26
  • погані враження – 3
  • дуже погані враження – 1

 

     2.Чи досягли ви результату свого навчання, використовуючи дистанційну форму навчання:

  • так    - 50 респондентів
  •  ні     -   8
  • не знаю- 15

 

3. Як ви оцінюєте результати засвоєння вами знань у цілому з тем, які ви вивчали протягом дистанційної форми навчання ( в балах від 1 до 10):

Середній результат 7, 62 з десятибальної оцінки.

 

4.Наскільки добре ви розуміли викладання вчителів у Всеукраїнській онлайн- школі:

  • надзвичайно добре – 11 респондентів.
  •  дуже добре              - 18
  • досить непогано      - 32
  • не дуже добре         - 7
  • зовсім погано         -1
  • не слідкував за уроками онлайн школи   - 4

 

5.Наскільки результативними було виконання вами  смартфонних  тестів :

  • надзвичайно добре  -  8 респондентів
  • дуже добре              - 21
  • досить непогано      -37
  • не дуже добре          - 7
  • зовсім погано          - 0

6.Наскільки ефективна,  на ваш погляд дистанційна форма навчання?

  • надзвичайно ефективна    - 9  (12%) респондентів
  • дуже ефективна                 - 16   (22%)
  • досить ефективна              - 22  (30%)
  • не дуже ефективна           - 24  (33%)
  • зовсім неефективна             - 2     (3%)

 

 

7. Чи виправдало ваше очікування результати дистанційного навчання?

  • так         -  45  (45%)
  • ні           -   10 (10%)
  • не знаю – 18  (25%)

 

      Отже,   оцінку діяльності    дистанційної форми навчання дано  безпосередньо учнями, головними учасниками навчального процесу.  Це дає поштовх на  серйозні роздуми нам, дорослим – вчителям, батькам,  організаторам освітнього процесу:  що необхідно вдосконалити, що необхідно придбати, що треба розвивати, від чого треба   відмовитися…

    Хто має бажання і можливість – той може опанувати знаннями

    Хто має бажання і можливість – той  може сприяти опануванню знань .

    Здоров’я бажаю !

 

 

                                                                                          Лариса Пошак, вчителька географії ЗЗСО І – ІІІ ступенів №1 м.Сокиряни, учитель-методист.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь