A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

Державна фіскальна служба України інформує

19 жовтня 2018 року – останній день сплати єдиного внеску

 

Сокирянська ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області звертає увагу платників податків, що 19 жовтня 2018 року – останній день сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування фізичними особами – підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність за третій квартал поточного року.

 

За порушення норм законодавства про єдиний внесок до платників, на яких згідно з Законом N 2464 покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції відповідно до статті 25 цього Закону.

Зокрема:

за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум;

за донарахування органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску;

за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум; тощо.

Також на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відс. суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Варто пам’ятати, що за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи  підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності підприємці  або особи, які забезпечують себе роботою самостійно,  згідно зі ст. 165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення несуть ще й адміністративну відповідальність.

Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується (частина шістнадцята статті 25 Закону N 2464).

 

 

Про застосування штрафних санкцій до працедавця за не укладення трудового договору та не оформлення трудових відносин з найманими особами

У Сокирянській ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області інформують, що у разі виявлення під час перевірки фактів не дотримання працедавцем (податковим агентом) законодавства щодо укладення трудового договору, не оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), якщо ці дії призвели до порушення таким працедавцем правил нарахування, утримання та сплати в бюджет податку на доходи фізичних осіб, до такого працедавця застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених ст.123 Податкового кодексу України.

Так, коли сума податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб при перевірці визначається контролюючим органом, на таку особу накладається штраф в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання. При повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов’язання, накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання.

У разі порушення порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків, до таких працедавців (податкових агентів) застосовуються штрафні санкції у порядку та розмірах, встановлених ст.119 ПКУ.

Згідно з ст.163 прим.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, - тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Такі ж дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Крім цього, статтею 212 Кримінального кодексу України від 05 квітня 2001 року № 2341-III із змінами та доповненнями (далі – ККУ) встановлена відповідальність за умисне ухилення від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), що входять в систему оподаткування.

 

 

Сокирянською  ОДПІ за січень-вересень 2018 року

забезпечено понад  277 мільйонів гривень податків і зборів до Зведеного бюджету

Станом на 01 жовтня 2018 року надходження до Зведеного бюджету склали 277,6 млн. грн. податків та зборів, що перевищило минулорічні надходження  на  57,7 млн. грн.

Найбільшими за обсягами є податок з  доходів фізичних осіб, податок на додану вартість, плата за землю та єдиний податок з юридичних та фізичних осіб, а  також єдиний податок з сільськогосподарських  товаровиробників.

Податку на доходи з фізичних осіб платниками сплачено 138,6 млн. грн., що на  30,2  млн. грн. перевищило  минулорічні надходження.

Податку на додану вартість до Державного бюджету зібрано 47,4 млн. грн.

Надходження земельного податку та орендної плати за землю склали 24,8 млн. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року обсяг надходжень збільшився на 1,6 млн. грн. 

За січень-вересень поточного року юридичними та фізичними особами - підприємцями сплачено 20,6 млн. грн. єдиного податку, що на 5,0 млн. грн. більше, ніж за дев’ять місяців 2017 року. Крім того, до місцевого бюджету надійшло 4,8 млн. грн. єдиного податку з сільгосптоваровиробників.   

 

Понад  138 млн. грн. ПДФО сплатили платники Сокирянщини

За січень–вересень 2018 року до Зведеного бюджету надійшло 138,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Це на 30,2 млн. грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року.

Податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів. Так, за січень-вересень поточного року місцеві скарбниці Сокирянщини  отримали 103,9 млн. грн. цього податку, що на 22,6 млн. грн. більше, ніж торік. До державного бюджету надходження склали  34,6 млн. грн.

Платники податків Сокирянської  ОДПІ на потреби української армії направили  понад  10 млн. грн. військового збору

За січень-вересень 2018 року платники податків, які перебувають на обліку Сокирянської ОДПІ сплатили 10,8 млн. грн. військового збору. В порівнянні з січнем-вереснем  минулого року  надходження збільшилися на 2,2 млн. грн.

Нагадаємо, військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року.

Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і іноземні доходи, нерезиденти з доходами, отриманими в Україні, та податкові агенти.

Ставка податку – 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування (загальний місячний або річний оподатковуваний дохід). Військовий збір у повному обсязі перераховується до Державного бюджету.

 

ЦЬОГОРІЧ БУКОВИНЦІ ВІДРАХУВАЛИ ДО БЮДЖЕТУ ПОНАД 1,4 МІЛЬЯРДИ ГРИВЕНЬ НА ДОХОДИ ФІЗИЧНИХ ОСІБ

   Про це повідомляють в управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернівецькій  області.

     Зокрема, за вісім місяців 2018 року  до зведеного  бюджету надійшло 1443,3 мільйонів гривень податку на доходи з фізичних осіб. Індикативний показник виконано на 101,1 відсоток, додатково бюджети отримали 15 мільйонів гривень. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 302 мільйонів гривень.

   Місцеві бюджети отримали близько 1071,1 мільйонів гривень, що є традиційно основним джерелом надходжень до бюджетів Буковини, адже питома вага цього податку в місцевих бюджетах складає понад 63 відсотки. З відсотків по депозитах та інших пасивних доходів мешканців області, надійшло 372,1 мільйонів гривень.

   «Від бізнесу Буковини ми очікуємо підтримки у наповненні бюджету. Адже бюджетні кошти – це забезпечення обороноздатності країни, охорони здоров’я і освіти, соціальної  сфери та інших важливих складових життя країни. Тож головним пріоритетом нашої діяльності залишається конструктивна співпраця з платниками податків і місцевою владою» - зазначає в.о. обов’язків начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак.

 

ФІЗИЧНІ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦІ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВКЛЮЧАТИ ДО СКЛАДУ ВИТРАТ АМОРТИЗАЦІЮ НА АВТОМОБІЛІ

   Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області нагадують, що б'єктом оподаткування фізичних осіб – підприємців, які обрали загальну систему оподаткування є чистий оподатковуваний дохід. Тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

   Зазначені підприємці мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. При цьому амортизації підлягають: витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів; витрати на самостійне виготовлення основних засобів.

   Не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на: проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів; ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).

     В той же час фізична особа - підприємець не має права зменшувати оподатковуваний дохід на суму   амортизаційних відрахувань по основних засобах подвійного призначення, а також включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням його господарської діяльності, витрати на їх утримання, технічне обслуговування і ремонт основних засобів (п.п. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177).

   До основних засобів подвійного призначення, які не підлягають амортизації, належать земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості, легкові та вантажні автомобілі (п.п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 Кодексу).

Відповідне роз’яснення надане у листі ДФС України  від 31 серпня 2018 року № 26967/7/99-99-13-04-03-17.

 

КОНСУЛЬТУЮТЬ ЧЕРНІВЕЦЬКІ МИТНИКИ

     У яких обсягах та за яких умов громадяни можуть ввозити на митну територію України або вивозити з митної території України алкогольні напої та тютюнові вироби?

    Ввезення на митну територію України громадянами алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначається ст. 376 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495 - VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ), відповідно до якої:

1. Ввезення на митну територію України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку, не допускається.

2. Громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити алкогольні напої та тютюнові вироби на митну територію України в ручній поклажі або супроводжуваному багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування таких кількостях із розрахунку на одну особу:

1) 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;

2) 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22 %) алкогольних напоїв.

Умови вивезення (пересилання) громадянами товарів за межі митної території України визначаються ст. 371 МКУ.

Водночас, відповідно до ч. 4 ст. 373 МКУ не допускається вивезення за межі митної території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку.

 

  

ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ДІЯЛЬНОСТІ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МИТНИЦІ ДФС

 ЗА ВІСІМ МІСЯЦІВ  2018 РОКУ

    Впродовж січня - серпня 2018 року Чернівецькою митницею ДФС фактично перераховано до Державного бюджету України понад 1,8 млрд. грн. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулося збільшення надходжень податків та зборів на 248,1 млн. грн.

     У розрізі митних платежів надходження склали: мито – 233,5 млн. грн., ПДВ – 1551,4 млн. грн., акциз – 16,7 млн. грн., єдиний збір, плата за митне оформлення, інші надходження – 45,7 млн. грн.

Загальний товарообіг вантажів через митні пости Буковини за цей період становить 449,5 млн. дол. США, серед них, імпорт – 307,1 млн. дол. США; експорт – 142,4 млн. дол. США.

    Торгівельними партнерами вітчизняних учасників ЗЕД у зовнішньоторговельній діяльності були підприємства з 83 країн світу.

    Зовнішньоторговельні операції в січні-серпні 2018 року здійснювали 922 особи (зростання у звітному періоді кількості працюючих суб’єктів ЗЕД – на 7,7%).

    За вісім місяців цього року викрито 2734 справи про порушення митних правил, де загальна вартість предметів правопорушень понад 117,8 млн. грн. Митницею від початку року до правоохоронних органів Чернівецької області направлено 49 повідомлень  про протиправні діяння, що містять ознаки злочину.

      Також, від початку цього року визначено 173,3 млн. грн. відхилення митної вартості  від заявленої, економічний ефект понад 49,4 млн. грн.

 

ДО МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ БУКОВИНИ НАДІЙШЛО МАЙЖЕ 1,7 МІЛЬЯРДИ ГРИВЕНЬ ПОДАТКІВ ТА ЗБОРІВ

    Упродовж січня-серпня поточного року до бюджетів територіальних громад області надійшло 1694,4 млн.грн.  податкових платежів. Завдання територіальних громад виконано на 105,8 відсотки. Крім того, надходження місцевих платежів продемонстрували позитивну динаміку до минулорічних показників. А саме на 20,7 відсотків, або на 290,9 млн.грн. перевищило минулорічний показник. Про це повідомив в.о.начальника  ГУ ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак. 

    Уже традиційно основним джерелом надходжень до бюджетів Буковини став податок на доходи фізичних осіб, якого надійшло 1071,1 млн.грн. Приріст до минулорічного показника склав 227 млн.грн., а планові показники виконано на 106,8 відсотків. Другою за значенням складовою наповнення бюджетів територіальних громад є єдиний податок з юридичних та фізичних осіб, який досяг суми у 250,0 млн.грн. Податок на майно додав до місцевої казни 228,9 млн.грн. Це плата за землю, яка досягла 201,5 млн.грн.,  податок на нерухоме майно у сумі 25,8 млн.грн. і транспортний податок – 1,6 млн.грн. Акциз з роздрібної торгівлі підакцизних товарів приніс місцевим бюджетам – 80,0 млн.грн.

   Крім того місцеві бюджети Буковини отримали за користування лісом, надрами й водою – 25,0 млн.грн., 19,5 млн.грн. податку на прибуток, за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 8,7 млн.грн.

«На сьогоднішній день вкрай необхідно використовувати такі резерви як залучення до оподаткування тих, хто  виплачує зарплату у „конвертах”, легалізація ринку торгівлі підакцизними товарами тощо. Дуже важливо, щоб буковинці усвідомлювали, що наповнені місцеві бюджети це економічна та соціальна стабільність в регіоні.» – зазначив в.о. начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак.

   Крім того, відтепер  органи місцевого самоврядування мають додаткові можливості для збільшення власних надходжень. Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» від 10.07.2018 р. № 2497-VIII передбачається, що податок на доходи фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки (паї) зараховується до місцевих бюджетів за місцезнаходженням земельних ділянок (зміни до підпунктів 168.4.4 та 168.4.5 пункту 168.4 статті 168 Податкового кодексу).

Також Податковий кодекс доповнили новим підпунктом – 168.4.9, який встановлює, що суми податку, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди(суборенди, емфітевзису). Раніше особи, які орендували земельні ділянки, сплачували податок до місцевого бюджету за місцем податкової адреси, а не до бюджетів громад, на територіях яких розташовані земельні ділянки.

 

ПІДПРИЄМЦІ – СПРОЩЕНЦІ ТРЕТЬОЇ  ГРУПИ ЗОБОВ’ЯЗАНІ ЗВІТУВАТИСЬ ЩОКВАРТАЛУ

      Нагадують у Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області. Доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування, відображаються в податковій декларації платника єдиного податку, затвердженій наказом Мінфіну України від 19.06.2015 р. №578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку», яка подається у строки відповідно до ст.296 Податкового кодексу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) кварталу,  за ІІІ квартал 2018 року не пізніше 9 листопада.

     Також, слід пам’ятати, платники єдиного податку третьої групи сплачують податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання декларації за звітний квартал. Відтак, граничний термін сплати за ІІІ квартал  2018 р. – 19 листопада.

 

ПРАЦІВНИК НЕ МОЖЕ БУТИ ДОПУЩЕНИЙ ДО РОБОТИ БЕЗ УКЛАДАННЯ ТРУДОВОГО ДОГОВОРУ ТА ПОВІДОМЛЕННЯ ОРГАНУ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ

     Наголошують у Головному фіскальному відомстві Буковини. Та роз’яснюють, оформлюючи нового працівника на роботу, підприємцю необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України; форма трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);

- оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюють типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджену наказом Державного комітету статистики України від 5 грудня 2008 року № 489);

- повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова КМУ від 17 червня 2015 р. № 413).

    При цьому необхідно пам’ятати, що повідомлення про прийняття на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413.

    Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем їх обліку як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

 

БУКОВИНСЬКІ ПІДПРИЄМЦІ - ЄДИННИКИ СПЛАТИЛИ

ДО ТЕРИТОРІАЛЬНИХ БЮДЖЕТІВ МАЙЖЕ 194 МЛН ГРН.

   Про це наголошує очільник фіскального відомства Буковини Віталій Шпак. За його словами, за вісім місяців 2018 року приватні підприємці – платники єдиного податку області зробили свій значний внесок до територіальних скарбничок  - майже 194 млн грн., що на 36,2 млн грн більше ніж торік. 

    Дана категорія платників є передовими у сплаті єдиного податку, однак і решта платників збільшили обсяги надходжень до бюджету єдиного податку.

   Приріст надходжень до казни від юридичних осіб перевищив 5,7 мільйонів гривень. Сільськогосподарські виробники збільшили минулорічні показники на 1,2 мільйонів гривень – деталізує посадовець.

   В цілому, з початку року суб'єкти господарювання – платники єдиного податку фізичні та юридичні особи, забезпечили надходження до казни у сумі  майже 250 мільйонів гривень.

 

ЗАМІСТЬ ДІЮЧИХ РРО – «ЕЛЕКТРОННИЙ ЧЕК»

    Головне управління ДФС у Чернівецькій області  нагадує, що у рамках пілотного проекту Державної фіскальної служби реалізується система «Електронний чек», яка має на меті здійснення позитивних змін у ланці «підприємець - споживач».

Сутність новації полягає у запровадженні альтернативного технологічного рішення у сфері реєстрації розрахункових операцій в галузі торгівлі, - без застосування традиційних реєстраторів розрахункових операцій, натомість у практику впроваджується електронний додаток до смартфона, який і буде виконувати функцію реєстратора розрахункових операцій.

Впровадження експериментального проекту розпочалося з 01 липня 2018 року та триватиме до 31 грудня 2019 року. Протягом зазначеного періоду будуть досліджені інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, буде прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Це сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві.

  Слід наголосити, що система e-Receipt може бути встановлена на будь-який пристрій: персональний комп’ютер, планшет, смартфон – вона доступна та безкоштовна, при цьому вона може бути інтегрована з іншими системами Державної фіскальної служби та бухгалтерськими програмами.

   Система має найвищий ступінь захисту і працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень. Застосування цієї моделі позбавляє необхідності придбавати традиційний касовий апарат та друкувати паперові чеки.

   Громадяни зможуть перевірити фіскальний чек у відкритій частині Електронного кабінету ДФС, що знаходиться на офіційному веб-сайті ДФС України.

   Система «Електронний чек» - зручна та економна для підприємців, вона дозволить підвищити ефективність контролю за розрахунковими операціями та оперативно виявляти факти порушень при здійсненні таких операцій, а це зменшить обсяги тіньового обігу товарів, перш за все підакцизної групи.

    Реєстрація програмного комплексу, через який функціонує нова система «Електронний чек», буде здійснюватись через Електронний кабінет в режимі он-лайн, безкоштовно. При цьому нова модель передбачає виключення послуг інформаційних еквайєрів, які передають дані РРО, за що кошти сплачують платники податків. Новітня модель створює реальні можливості для захисту прав бізнесу та споживачів.

 

КОНСУЛЬТУЮТЬ ЧЕРНІВЕЦЬКІ МИТНИКИ

   В яких обсягах дозволяється ввозити громадянам на митну територію України харчові продукти?

   Відповідно до частини першої ст. 365 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) громадяни за умови дотримання вимог МКУ та інших актів законодавства України можуть переміщувати через митний кордон України будь-які товари, крім тих, що заборонені до ввезення в Україну (у тому числі з метою транзиту) та вивезення з України.

   Згідно зі ст. 4 МКУ, товари – це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

   Загальні умови ввезення товарів на митну територію України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов’язаних зі здійсненням підприємницької діяльності, визначені ст. 374 МКУ, згідно з якою громадянам дозволяється ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для автомобільного сполучення товари (крім підакцизних), у тому числі харчові продукти, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг без письмового декларування та без оподаткування митними платежами.

   Ця норма застосовується у разі, якщо особа, яка ввозить товари на митну територію України, в’їжджає в Україну не частіше одного разу протягом однієї доби.

   Разом з цим, МКУ визначає обмеження щодо ввезення громадянами окремих товарів на митну територію України.

   Зокрема, ст. 378 МКУ встановлено, що пропуск на митну територію України товарів, що класифікуються в 1-24 групах Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі – УКТ ЗЕД) та ввозяться громадянами для вільного обігу, в будь-яких обсягах не дозволяється, крім харчових продуктів для власного споживання на суму, яка не перевищує еквівалент 200 євро, що ввозяться в порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України.

   Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 434 «Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України харчових продуктів для власного споживання» (далі – Постанова № 434) громадяни можуть ввозити на митну територію України харчові продукти для власного споживання на загальну суму, яка не перевищує еквівалент 200 євро на одну особу, в таких обсягах:

в упаковці виробника, призначені для роздрібної торгівлі, – у кількості не більше ніж одна упаковка або загальною масою, яка не перевищує 2 кілограмів, кожного найменування на одну особу; без упаковки – у кількості, що не перевищує 2 кілограмів кожного найменування на одну особу; без упаковки – неподільного продукту, готового до безпосереднього вживання, у кількості не більше ніж по одному найменуванню на одну особу.

  Отже, у разі перевищення встановлених обсягів та недотримання громадянами вищезазначених умов, пропуск на митну територію України харчових продуктів, що класифікуються в 1-24 групах УКТ ЗЕД, заборонено.

   Підпунктом 2 п. 1 Постанови № 434 встановлено, що під час ввезення громадянами на митну територію України зазначених вище харчових продуктів здійснюється їх декларування (шляхом вчинення дій, усно або письмово за бажанням власника таких продуктів або на вимогу посадової особи митниці).

   Відповідно до п. 2 частини першої ст. 196 МКУ пропуск через митний кордон України харчових продуктів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та в порядку, встановленими частиною другою ст. 378 МКУ, здійснюється без дозволів інших державних органів. Водночас відповідно до ст. 52 Закону України від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» в редакції Закону України від 22 липня 2014 року № 1602-VII (далі – Закон № 771) забороняється ввезення на територію України громадянами України, іноземцями та особами без громадянства для власного споживання харчових продуктів тваринного походження без упаковки виробника.

Відповідно до п. 95 частини першої ст. 1 Закону № 771 до харчових продуктів тваринного походження відносяться молоко, м’ясо, риба, молюски і ракоподібні, у тому числі свіжі, охолоджені або заморожені, яйця, мед, їх похідні та інші продукти, виготовлені з частин тварин, окремих їх органів та/або тканин, призначені для споживання людиною.

Про запровадження сплати земельного податку

     Сокирянська ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області інформує, що  з 15.08.2018 року набрав чинності Закон України від  10.07.2018 № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств».

    Даний Закон стимулює органи місцевого самоврядування контролювати оформлення договорів оренди землі. Передбачається, що податок на доходи фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки (паї) зараховується до місцевих бюджетів за місцезнаходженням земельних ділянок (зміни до підпунктів 168.4.4 та 168.4.5 пункту 168.4 статті 168 Податкового кодексу).

     Одним із нововведень є запровадження сплати земельного податку за лісові землі. 

   Зміни вносяться до пункту 273.1 статті 273 Податкового кодексу. Нова редакція встановлює, що податок за лісові землі складається з земельного податку та рентної плати.

    Зазначимо, що ставки з податку за лісові землі на 2018 рік органам місцевого самоврядування необхідно прийняти невідкладно.

Зміни у законодавстві щодо сімейних фермерських господарств

    Повідомляємо, що 15.08.2018 набрав чинності Закон України від 10 липня 2018 року № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств»(далі – Закон № 2497-VIII).

     Цим Законом внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами-підприємцями-платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності вимог, визначених п. 291.4 ст. 291 Кодексу:

- здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власно вирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

- вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

- не використовувати працю найманих осіб;

- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2497-ІІІ із змінами і доповненнями;

- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

   З оновленою редакцією тексту Кодексу можна ознайомитись, скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Про анулювання реєстрації юридичної особи як платника єдиного податку

    Випадки та строки анулювання реєстрації юридичної особи як платника єдиного податку визначено п.299.10 та п.299.11 ст.299  Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє Сокирянська ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.

    Відповідно до норм ПКУ реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі: 

- подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, - в останній день календарного кварталу, у якому подано таку заяву; 

- припинення юридичної особи (крім перетворення) відповідно до закону - у день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення; 

- переходу на сплату інших податків і зборів, у випадках та у строки передбачені п.п.298.2.3 п.298.2 ст.298 ПКУ. 

    Для отримання податкової знижки за 2017 рік до фіскального органу за місцем реєстрації до 31 грудня 2018 року необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи

   Податкова знижка – це сума витрат платника податку на оплату товарів, послуг резидента протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення загального річного оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати, повідомляють у Сокирянській ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.

   Для отримання податкової знижки громадянам необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи.

      Перелік умов, у разі дотримання яких у громадянина виникає право на податкову знижку:

– отримання доходу у вигляді заробітної плати. При цьому, загальна сума податкової знижки не може перевищувати суми річної заробітної плати у поточному році;

– дотримання вимог щодо порядку подачі та заповнення декларацій. Так, декларація подається по 31 грудня (а у разі наявності податкового обов’язку з декларування інших доходів – до 1 травня), наступного за звітним року;

– витрати мають бути фактично здійснені та підтверджені документально (платіжними та розрахунковими документами, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами тощо). Такі документи обов’язково мають містити інформацію про вартість товарів (робіт, послуг) та строк їх продажу (виконання, надання);

– податкова знижка може бути надана виключно резиденту України, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку.

– скористатися правом на нарахування податкової знижки можна лише за наслідками звітного податкового року. Таке право не продовжується та не переноситься на наступний рік, якщо громадянин не скористався своїм правом у встановлений строк.

 

За вісім місяців 2018 року надходження від ЄСВ  зросли на 29,1%, порівняно із аналогічним періодом минулого року

   Протягом січня-серпня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 134,0 млн. грн.  Це  на 30,2 млн.  грн., або на 29,1% більше січня-серпня минулого року, повідомляють у Сокирянській ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області.

    Зокрема, у серпні 2018 року забезпечено 16,9 млн. грн.  єдиного внеску. Порівняно з серпнем 2017 року цей показник зріс на 4,3 млн. грн, або 33,8%.

           Нагадуємо, що порядок сплати ЄСВ змінився.  З 1 вересня 2018 року платники єдиного внеску подають звітність за новими формами. А саме наказом Міністерства фінансів України від 15 травня 2018 р. № 511внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджений  Наказом Мінфіну від 14 квітня 2015 р. № 435.

    Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, розміщений на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Законодавство>ЄСВ>Накази» за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/-nakazi/72973.html.

На обороноздатність держави з доходів платників податків, які обслуговуються на території Сокирянської ОДПІ  спрямовано понад 9 мільйонів гривень військового збору

      За січень-серпень 2018 року платники податків, які перебувають на обліку  в Сокирянській  ОДПІ сплатили 9,6 млн. грн. військового збору. В порівнянні з січнем-серпнем минулого року  надходження збільшилися на 2,0 млн. грн.

   Як підкреслила перший заступник начальника Сокирянської ОДПІ Гладка Альбіна Володимирівна, надходження військового збору є підсумком здійснення заходів з легалізації доходів, насамперед  офіційної заробітної плати яка є одним з основних джерел надходжень як  ПДФО, так і військового збору.

Вагому частку в надходженнях до місцевих бюджетів Сокирянщини, Кельменеччини та м. Новодністровськ  займає податок з доходів фізичних осіб

   Відомо, що основним джерелом наповнення місцевих бюджетів, як і в попередні періоди, залишається податок на доходи фізичних осіб.

   З початку 2018 року  платники податків, які обслуговуються на території Сокирянської  ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області, а це мешканці Сокирянського, Кельменецького районів та м.  Новодністровськ сплатили понад 122 млн. гривень ПДФО. Зазначена сума на 27,4 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

    За січень – серпень 2018 року місцеві скарбниці Сокирянщини отримали 91,9 млн. грн.,  цього податку, що на 20,5 млн. грн. більше ніж торік. До Державного бюджету надходження склали 30,6 млн. грн.

   Слід зазначити, що позитивна динаміка надходжень - результат сумлінного оформлення трудових відносин з найманими працівниками – гарантії їх соціальної захищеності, а сплата податку з доходів фізичних осіб – внесок у розвиток місцевої громади.

Про надання адміністративних послуг Сокирянською ОДПІ  ГУ ДФС

 у Чернівецькій області за січень – серпень  2018 року

    За січень – серпень 2018 року Центри  обслуговування платників (далі ЦОП), які функціонують при Сокирянській ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області, відвідало 20488 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян.

   Кількість звернень (податкові консультації, надання адміністративних послуг, приймання звітності та вхідної кореспонденції) станом на 01.09.2018 року  складає – 4948 що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року менше на 332 адміністративних послуги .

     Кількість наданих адміністративних послуг за січень – серпень 2018 року складає – 4948

Основну питому вагу адміністративних послуг станом на 01.09.2018 року складають:

- видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків – 2601,

- реєстрація платника єдиного податку  – 356;

- надання витягу з реєстру платника єдиного податку -  388;

- видача довідок про відсутність заборгованості – 67;

- реєстрація книг обліку доходів і витрат  – 332;

- реєстрація реєстратора розрахункових операцій – 67;

- реєстрація книг обліку розрахункових операцій –374;

- реєстрація розрахункових книжок – 74;

- видача відомостей з ДРФОПП про суми виплачених доходів та утриманих податків - 360;

- внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта - 48;

- включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій -9;

- видача довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) - 150;

- видача довідки про сплату податкових зобов’язань  платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань - 9;

- підтвердження статусу податкового резидента України – 42;

- реєстрація книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність – 71.

Інформація для платників рентної плати за спеціальне використання води

 

Про визначення об’єкта оподаткування та податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води

Державна фіскальна служба України на виконання доручення Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і житлово - комунального господарства від 19.04.2018 №04-12/13-198 (вх. ДФС №412/2 від 23.04.2018), а також за результатами спільних обговорень за участі представників Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), а також Української асоціації підприємств водопровідно-каналізаційного господарства «Укрводоканалекологія» щодо надання податкових консультацій із практичного застосування норм Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у частині визначення об’єкта оподаткування та податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата) у межах компетенції додатково повідомляє.

Чинний порядок визначення основних елементів та обчислення податкових зобов’язань з Рентної плати, встановлений ст. 255 Кодексу, передбачає, що Рентна плата не справляється за обсяги води, що використовуються визначеними у п. 255.4 ст. 255 Кодексу споживачами.

Разом з тим в умовах дії єдиного тарифу централізованого водопостачання, встановленого згідно з Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженим постановою НКРЕКП від 10.03.2016 № 302, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.04.2016 за № 593/28723 (далі - Порядок, Тариф), не передбачено процедури обліку обсягів постачання води за різною собівартістю («з» або «без» урахування Рентної плати). До затвердження окремих тарифів забезпеченню ефективного податкового адміністрування може сприяти застосування процедури визначення основних елементів та обчислення податкових зобов’язань з Рентної плати шляхом складання для кожного водного об’єкта трьох додатків 5 до звітної податкової декларації з Рентної плати за:

обсяги води, які за результатами комерційного обліку комунальних послуг з водопостачання надані для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб споживачам, які не є суб’єктами господарювання у сфері
 централізованого водопостачання та водовідведення, але належать до
 споживачів, визначених у п.п. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі -
 Задоволення питних потреб), податкові зобов’язання з Рентної плати
 декларуються із зазначенням у додатку 5 до Декларації:

обсягів, що у звітному (податковому) періоді постачені для Задоволення питних потреб - рядок 8, 

оскільки податкове зобов’язання (р. 11) не виникає, то для цілей функціонування алгоритму контролю у р. 10.2 зазначається величина «0» (нуль);

обсяги води, які відповідно до Порядку формування тарифів на
 централізоване водопостачання та водовідведення, що задекларовані
 водокористувачами при затвердженні Тарифу та визнані такими, що
 використовуються первинними водокористувачами на власні технологічні
 потреби, включаючи втрати та витрати для забезпечення провадження
 господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-
 комунальних послуг (далі - Власні технологічні потреби), податкові
 зобов’язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до
 Декларації:

обсягів, що у звітному (податковому) періоді використані для Власних технологічних потреб - рядок 8,

коефіцієнта 0,3 - рядок 10.2 (відповідно до п. 255.7 ст. 255 Кодексу та
 Порядку обчислення Тарифу),

ставки Рентної плати для відповідного водного об’єкта - рядок 9;

обсяги води, що постачено споживачам, які згідно з Порядком не є
 суб’єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та
 водовідведення та не належать до споживачів, визначених у п.п. 255.4.1
 п. 255.4 ст. 255 Кодексу (далі - Потреби вторинних споживачів), податкові
 зобов’язання з Рентної плати декларуються із зазначенням у додатку 5 до
 Декларації:

обсягів, що у звітному (податковому) періоді постачені для Потреб
 вторинних споживачів - рядок 8,

оскільки податкове зобов’язання (р. 11) обчислюється за ставкою, визначеною Кодексом, то для цілей функціонування алгоритму контролю у р. 10.2 зазначається величина «1» (один),

ставки Рентної плати для відповідного водного об’єкта — рядок 9.

 

Про терміни подання розрахунку та  внесення платежів та спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів

У зв'язку з численними запитами щодо термінів подання розрахунку та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів Державна фіскальна служба України повідомляє таке.

Відповідно до бюджетної класифікації, визначеної наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 №11 «Про бюджетну класифікацію», до доходів бюджету належить «Плата за використання інших природних ресурсів» (код (13070000) з підкодом 13070200 «Плата за спеціальне використання рибних та інших водних ресурсів» (далі - плата).

Статтею 18 Закону України від 13 грудня 2001 року №2894-111 «Про тваринний світ» встановлено, що за спеціальне використання об'єктів тваринного світу (в тому числі рибальство, включаючи добування водних безхребетних тварин) справляється плата у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок справляння збору (плати) за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 449 «Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розмірів збору за спеціальне використання».

Порядок обчислення та внесення плати визначено Інструкцією про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі інструкція), затвердженою спільним наказом Держкомрибгоспу Мінекономіки, Мінфіну, Мінекобезпеки та ДПА України від 24.12.1999  № 167/156/299/300/650, зареєстрованим у Мін’юсті 14.01.2000 за №17/4238.

На підставі пункту 2.2  Інструкції користувач зобов'язаний вести облік вилучених водних живих ресурсів наростаючим підсумком з початку року та щокварталу складати в двох примірниках розрахунок. Один примірник розрахунку подається контролюючому органу за місцем реєстрації, другий – органу рибоохорони Держкомрибгоспу України, в зоні діяльності якого користувач здійснює вилучення водних живих ресурсів, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Згідно з пунктом 2.6 Інструкції платежі за спеціальне використання водних живих ресурсів вносяться користувачем не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

 

Фізичні особи можуть звернутись до контролюючого органу для проведення звірки даних щодо обчислення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до 1 липня

У Сокирянській ОДПІ нагадують, що фізичні особи - власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості у 2018 році сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017 рік.

До 1 липня територіальні органи фіскальної служби надсилають платникам податків за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) податкові повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити.

Протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення власники нерухомості сплачують податок до бюджету.

Звертаємо увагу, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою зі сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним). 

 

Підприємці - платники єдиного податку зобов’язані вести книгу обліку доходів

Наголошують у Сокирянській ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області. Слід пам’ятати, платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи - підприємці), які не є платниками ПДВ, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Записи у Книзі доходів виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зокрема про кошти, які надійшли на поточний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Підприємці - платники єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат.

Записи у Книзі доходів та витрат виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та/або отримано готівкою, фактично безоплатно отримано товари (роботи, послуги) та понесено витрати, зокрема оплачені придбані товари (роботи, послуги), виплачена заробітна плата, сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування тощо.

Для реєстрації Книг такі платники єдиного податку подають до фіскального органу за місцем обліку примірник книги, у разі обрання способу ведення книги у паперовому вигляді.

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Книга зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

Форми та порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку 1-ї і 2-ї груп та платників єдиного податку 3-ї групи, які не є платниками ПДВ та книги обліку доходів і витрат для платників єдиного податку 3-ї групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.

Зазначена норма визначена п.п. 296.1.1 ст. 296 Податкового кодексу України.

 

ЯК ОТРИМАТИ ПОДАТКОВУ КОНСУЛЬТАЦІЮ У СОКИРЯНСЬКІЙ  ОДПІ ?

У минулому році до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) було внесено зміни щодо порядку надання індивідуальних податкових консультацій. То ж як саме отримати таку консультацію в органі фіскальної служби – роз’яснює в.о. начальника Сокирянської ОДПІ Гладка Альбіна Володимирівна.

Порядок надання індивідуальних податкових консультацій передбачено нормами статей 52 та 53 ПКУ, якими, зокрема, встановлено строки їх надання, вимоги як до форми запиту на отримання консультацій, так і форму надання консультації, запроваджено Єдиний реєстр консультацій.

Так, податкова консультація – це допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган.

Такі консультації бувають двох видів: індивідуальні та узагальнюючі.

Індивідуальна податкова консультація – роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

Узагальнююча податкова консультація – оприлюднення позиції щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, що склалася за результатами узагальнення індивідуальних податкових консультацій, наданих контролюючими органами платникам податків, та/або у разі виявлення обставин, що свідчать про неоднозначність окремих норм такого законодавства. Індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства надаються за зверненням платників податків безоплатно протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення. Такі консультації надаються як в усній, так і в письмовій формі, мають індивідуальний характер і можуть використовуватися виключно платниками податків, яким їх надано. В усній формі індивідуальні консультації надаються контролюючими органами та державними податковими інспекціями; у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

 

У разі виникнення питань щодо отримання усних консультацій  можна звертатись до Центрів обслуговування платників Сокирянської ОДПІ:

Сокирянської ОДПІ за адресою: м. Сокиряни вул. Перемоги 10,  телефон для довідок – (03739) 2-22-12.

 

Новодністровське відділення Сокирянської ОДПІ за адресою: м. Новодністровськ мікрорайон Сонячний дитяча установа «Теремок» 27а,  телефон для довідок 3-23-62.

 

Кельменецьке відділення Сокирянської ОДПІ за адресою: смт. Кельменці вул. Бесарабська 49,  телефон для довідок (03732) 2-16-73.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Електронні сервіси ДФС на допомогу платникам

 

Cокирянська ОДПІ  ГУ ДФС у Чернівецькій області  повідомляє, що на веб - порталі Державної фіскальної служби України працюють електронні сервіси, скориставшись якими можна отримати необхідну послугу, довідку чи інформацію не виходячи з офісу чи дому. Дані сервіси  надають можливість платникам раціонально використовувати та економити робочий час.

За словами в.о. начальника Сокирянської ОДПІ Гладкої Альбіни Володимирівни, наявність електронних сервісів – це реформування формату відносин з платниками, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів фіскальної служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів.

 

Яку функцію виконують створені електронні сервіси?

 Електронні сервіси Державної фіскальної служби визначені як напрям діяльності відомства, який передбачає за рахунок використання сучасних інформаційних технологій можливість задовольнити запити платників з найвіддаленіших куточків України.

 

Які можливості має платник податків користуючись «Електронним кабінетом платника податків»?

 «Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, з використанням електронного цифрового підпису такого платника.

«Електронний кабінет платника податків» надає суб’єктам господарювання можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:

- подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану або сформовану податкову звітність;

-  отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків;

- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, назва платника податків, основний вид діяльності; ПІБ бухгалтера та директора тощо);

- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби;

-  вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;

- переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема, про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

Якими сервісами надає можливість користуватися «Електронний кабінет платника податків» ?

 «Електронний кабінет платника податків» надає можливість користуватися такими сервісами як: «Звітність», «Розрахунки з бюджетом», «Податковий календар», «Облікові дані», «Звірення розрахунків з бюджетом», «Книга обліку доходів і витрат».

Сервіс «Звітність» забезпечує користувачу можливість:

- створити пакет податкової звітності (декларації з додатками) або імпортувати таку звітність з бухгалтерських програм;

-  самостійно перевірити створену звітність на наявність арифметичних помилок;

-  вибрати орган ДФС, до якого має бути подана звітність;

- подати звітність в режимі реального часу з отриманням квитанції про її прийняття або неприйняття;

-  переглянути подану звітність (незалежно від способу її подання) тощо.

Сервіс «Розрахунки з бюджетом» забезпечує користувачу доступ до інформації про стан його розрахунків із бюджетом. У зазначеному сервісі користувач, який перебуває на обліку в декількох ДПІ (за основним і неосновним місцями обліку), може вибрати ту ДПІ, яка його цікавить, зазначити бюджет, платіж і переглянути інформацію щодо розрахунків із вибраного платежу.

Сервіс «Податковий календар» нагадує користувачу про терміни подання звітності та сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).

Сервіс «Облікові дані платника» інформує користувача щодо його облікових даних за даними ДФС.

Сервіс «Звірення розрахунків з бюджетом» надає можливість платнику звірити розрахунки з бюджетом безпосередньо зі свого робочого місця, не витрачаючи час на відвідування органу ДФС.

Сервіс «Книга обліку доходів і витрат» забезпечує для фізичних осіб-підприємців (крім платників єдиного податку) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, можливість ведення Книг обліку доходів і витрат в електронному вигляді.

 

Чи можна через сервіс дізнатися про ризики щодо діяльності партнерів по бізнесу?

 На головній сторінці офіційного веб - порталу Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

Крім того,  можливо перевірити статус перебування того чи іншого платника податків на обліку. Особливість сервісу полягає в тому, що дізнавшись про фактичний стан розрахунків платника податків з бюджетом, суб'єкт господарювання отримує можливість обміркувати доцільність співпраці з таким партнером по бізнесу.

Тобто, за допомогою такого сервісу як «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - сумлінні платники можуть мінімізувати ризики підприємства та оцінити діяльність свого бізнес-партнера.

 

Які основні переваги у користуванні сервісом «Електронний кабінет платника податків»?

 «Електронний кабінет платника податків» https://cabinet.sfs.gov.ua/ має безліч переваг у роботі, а саме:

- унеможливлення помилок в обов’язкових реквізитах поданої декларації, оскільки при створенні податкової звітності ці реквізити заповнюються автоматично даними платника податків, які наявні у базі даних органів фіскальної служби;

- унеможливлення випадків подання звітності не в повному обсязі, оскільки звітність приймається пакетом (декларація з усіма додатками);

- можливість здійснення перевірки складеного звіту на наявність арифметичних помилок;

- можливість збереження заповненої форми звіту у режимі «Чернетки» та використання її при створенні наступних звітів;

- можливість імпорту з бухгалтерських програм (наприклад, 1-С) сформованої електронної звітності, перетворення її у пакет документів з послідуючим направленням до органів фіскальної служби;

- отримання квитанції про прийняття органами фіскальної служби надісланого звіту на протязі декількох хвилин;

- можливість перегляду всієї інформації щодо своїх розрахунків з бюджетом, у тому числі з урахуванням філій, відокремлених підрозділів, які знаходяться на території України, а також зобов’язань по сплаті певних податків, зборів, які, відповідно до чинного законодавства України, мають сплачуватися за місцем розташування об’єкта оподаткування (наприклад, плата за землю);

- ведення Книги обліку доходів та витрат в електронному вигляді;

- наявність податкового календаря, який забезпечує нагадування строків подання звітності та сплати податків, зборів;

- отримання оперативної інформації щодо особистих реєстраційних даних, які наявні в базі даних органів фіскальної служби на час сеансу;

- можливість подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби.

 

Основна перевага у функціонуванні буковинських ЦОПів - надання якісних адміністративних послуг

 

Наголошують у Сокирянській ОДПІ  ГУ ДФС у Чернівецькій області  та акцентують, сервісні центри мають зручну для платників податків структуру. Оскільки, в одному місці зосереджені всі необхідні послуги: реєстрація, консультація, надання адміністративних послуг, проведення звірок, прийом звітності, видача довідок, робота приймальні громадян.

В цілому, з початку 2018 року працівники територіальних Центрів обслуговування платників надали 1947 адміністративних послуг представникам бізнес-спільноти та громадянам.

Як свідчить статистика найбільш запитуваною у громадян залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків - понад 946.

Серед затребуваних адмінпослуг друге та третє місце зайняли послуги реєстрація реєстратора розрахункових операцій та видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

З інформацією щодо графіку роботи сервісних центрів та переліком усіх адміністративних послуг, які надаються територіальними органами Головного управління ДФС у Чернівецькій області, можна ознайомитися на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області» за посиланням: http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.

 

До завершення деклараційної кампанії 2018 залишилось два тижня - 2 травня

Кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2017 році, триватиме до 2 травня 2018 року. У Сокирянській ОДПІ нагадують, що обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає: при отриманні доходів не від податкових агентів.

До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо;  при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами;  при отриманні іноземних доходів;  в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду. 

До завершення деклараційної кампанії 2018 залишилось менше місяця - 2 травня

У Сокирянській ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області нагадують, що мешканці міст Сокиряни, Новодністровська та смт. Кельменці, які здають нерухомість в оренду, зобов’язані сплачувати податки. Відтак, кожен громадянин, який не є підприємцем, але здає нерухоме майно в оренду (нежитлова нерухомість, квартири, будинки чи навіть кімнату в оренду, довгострокову або подобову) має сплатити з отриманого доходу податок на доходи фізичних осіб у розмірі 18 відсотків та 1,5 відсотків військового податку.

Подати декларацію про майновий стан та доходи необхідно не пізніше 2 травня цього року до податкової інспекції за місцем реєстрації .

Оскільки надходження податку на доходи фізичних осіб - один із резервів наповнення місцевого бюджету, то сплачуючи цей податок, мешканці Сокирянщини, Новодністровська та Кельменеччини  підтримують саме місцеві бюджети своїх громад.

Все про декларування за посиланням: http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/

 

До 1 травня громадянам необхідно подати заяву для застосування пільг по земельному податку

У Сокирянській ОДПІ нагадують, що статтею 281 Податкового кодексу визначено категорії фізичних осіб, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку, та надано перелік видів земельних ділянок та їх розмір, щодо яких зазначені категорії фізичних осіб мають право скористатися пільгами.

Податківці звертають увагу, що до цієї статті внесено зміни щодо вибору пільги щодо сплати земельного податку фізичною особою, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання. Так, якщо громадянин, який має право на пільгу, є власником декількох земельних ділянок одного виду використання, то йому до 1 травня поточного року необхідно подати письмову заяву до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву. Якщо до 1 травня п.р. фізична особа не подала до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги, то оподатковуватимуться всі земельні ділянки, які є у її власності, крім земельної ділянки, на яку подана заява у 2017 році.

Від сплати податку звільняються такі категорії громадян:

інваліди першої і другої групи;

фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

пенсіонери (за віком);

ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище категорій громадян, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

 

 

На Сокирянщині страхувальники сплатили понад  45  мільйонів  гривень  єдиного внеску

Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування  — обов'язковий платіж до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування, що справляється в Україні з метою забезпечення страхових виплат за поточними видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Протягом січня-березня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становлять  45,1 млн. гривень. Додаткові надходження склали  4,9 млн. гривень, забезпечивши виконання індикативного показника доходів на 112,2 відсотка, повідомляють в Сокирянській ОДПІ та  звертають увагу, що сплата ЄСВ – важливе джерело поповнення державного бюджету, з якого здійснюються відрахування  до Пенсійного фонду та фондів страхування. А це, відповідно, своєчасні та в повному обсязі виплати пенсій та соціальних гарантій.

За несвоєчасне або не в повному обсязі перерахування єдиного соціального внеску до платника застосовують фінансові санкції, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.

До  Зведеного бюджету Сокирянщини, Кельменеччини та міста Новодністровськ  за січень-березень 2018 року

забезпечено понад  89 мільйонів гривень податків і зборів

Станом на 01 квітня 2018 року надходження до Зведеного бюджету склали 89 675,2 тис. грн. податків та зборів, що перевищило минулорічні надходження  на  20 070,5 тис.грн.

Зазначаємо, що найбільшими за обсягами є податок з  доходів фізичних осіб, податок на додану вартість, плата за землю та єдиний податок з юридичних та фізичних осіб, а також єдиний податок з сільськогосподарських  товаровиробників.

Податку на доходи з фізичних осіб платниками сплачено 43 829,0 тис.грн., що на  11 596,5  тис.грн. перевищило  минулорічні надходження.

По податку на додану вартість до Державного бюджету зібрано 15 272,8 тис.грн.

Надходження земельного податку та орендної плати за землю склали 6 073,7 тис.грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року обсяг надходжень збільшився на 100,6 тис.грн. 

За січень-березень  поточного року юридичними та фізичними особами- підприємцями сплачено 5 270,2 тис.грн. єдиного податку, що на 731,3 тис.грн. більше, ніж за три місяці 2017 року.

Крім того, до місцевого бюджету надійшло 2 221,2 тис.грн. єдиного податку з сільгосптоваровиробників.   

 В свою чергу до місцевої скарбнички за  січень-березень додаткового надійшло 2 368,5  тис.грн.

Як зазначив очільник Сокирянської ОДПІ, наповненню бюджетів сприяють суб'єкти підприємницької діяльності регіону, які сплачують податки вчасно і в повному обсязі.

 

Сокирянська ОДПІ інформує про декларування доходів, одержаних  громадянами протягом 2017 року

За три місяці поточного року мешканцями Сокирянського, Кельменецького районів та міста Новодністровськ подано 208 декларацій про доходи, отримані у 2017 році. Задекларовано при цьому майже 13 млн.грн. доходів та визначено ПДФО до сплати в розмірі  670,9 тис.грн.,  військового збору – 190,3 тис.грн. 

Фактично сплачено станом на 01.04.2018 року ПДФО в сумі 281,8 тис.грн., військового збору в сумі 149,3 тис.грн. (Граничний строк сплати 31.07.2018р.)  

            Процес декларування доходів передбачає не лише сплату податків, але й обов’язки держави щодо повернення частини коштів у разі використання платниками податків права на податковий кредит (податкову знижку). Так, станом на 1 квітня 2018 року із загальної кількості громадян, які подали декларації - 24 громадянина подали декларації, щоб скористатися податковою знижкою.

            Сокирянська ОДПІ нагадує, що до завершення деклараційної кампанії  - 2018 залишилось менше місяця та запрошує громадян виконати свій конституційний обов’язок, здійснити індивідуальний внесок у добробут держави подавши податкову декларацію до 2 травня 2018 року!

Платники податків Сокирянської  ОДПІ на потреби української армії направили понад 3,5 млн.грн. військового збору

За січень-березень 2018 року платники податків, які перебувають на обліку Сокирянської ОДПІ сплатили 3 544,5 тис.грн. військового збору. В порівнянні з січнем-березнем  минулого року надходження збільшилися на 249,1 тис.грн.

Нагадаємо, військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року.

Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і іноземні доходи, нерезиденти з доходами, отриманими в Україні, та податкові агенти.

Ставка податку – 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування (загальний місячний або річний оподатковуваний дохід).Військовий збір у повному обсязі перераховується до Державного бюджету.

 

Сокирянською  ОДПІ за січень – лютий 2018 року

забезпечено  понад  60 млн. грн. податків і зборів до Зведеного бюджету

За січень-лютий 2018 року надходження до Зведеного бюджету склали 62 357,4 тис. грн. податків та зборів, що перевищує минулорічні надходження  на  16 125,0 тис.грн.

Найбільшими за обсягами є податок з  доходів фізичних осіб, податок на додану вартість, плата за землю та єдиний податок з юридичних та фізичних осіб, а також єдиний податок з с/г товаровиробників.

Податку на доходи з фізичних осіб платниками сплачено 29 103,6 тис.грн., що на  10 132,1  тис.грн. перевищило  минулорічні надходження.

По податку на додану вартість до Державного бюджету надійшло 11 793,9 тис.грн.

Надходження земельного податку та орендної плати за землю склали 3 742,9 тис.грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року обсяг надходжень збільшився на 121,3 тис.грн. 

За січень-лютий поточного року юридичними та фізичними особами- підприємцями сплачено 4 362,5 тис.грн. єдиного податку, що на 710,7 тис.грн. більше , ніж у січні-лютому 2017 року. Крім того до місцевого бюджету надійшло 1 922,1 тис.грн. єдиного податку з сільгосптоваровиробників.   

  До місцевої скарбнички за два місяці поточного року  додаткового надійшло 3 244,0  тис.грн. 

 

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь