A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

Державна фіскальна служба України інформує

 

Микола Загарюк: новий механізм СМКОР має стати на заваді формування фіктивного податкового кредиту

Питання застосування новацій СМКОР (система моніторингу критеріїв оцінки ризиків) та блокування податкових накладних уже декілька місяців найбільш актуальне серед представників  бізнесу. Як серед тих, що здійснюють незаконні «ризикові схеми» так і серед тих які доброчесно платять податки - наголошує в інтерв’ю заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Микола Загарюк.

Миколо Васильовичу! Розкажіть будь - ласка про оновлену систему блокування податкових накладних (СМКОР), яка була запущена з 1 лютого цього року. Чи зменшилася кількість «блокувань» та відповідно скарг від бізнесу?

Я підтримую думку бізнесу, що попередні критерії системи СМКОР мали деякі складнощі в застосуванні, але Державна податкова служба перш ніж запустити з 1 лютого 2020 року в роботу оновлену Постанову 1165* дослідила кожне проблемне питання та вдосконалила систему і сьогодні ми маємо цілком адекватні ризики. До слова, й наразі податківці постійно опрацьовують всі пропозиції від бізнесу – задля цього створили постійно діючу «Гарячу лінію» і не залишаємо без розгляду жодне із питань, що надходять від платників. Модератором «гарячої лінії» визначено Людмилу Буркату - начальника управління податкового моніторингу. Телефонуйте 0372 (545604) якщо у Вас є запитання.

За якими критеріями найчастіше у СМКОР блокуються ПН у платників ПДВ області? Це дійсно ризики чи у більшості випадків помилки адміністрування?

Ситуації з блокування ПН у кожного платника різні, оскільки СМКОР здійснюється на підставі аналізу даних звітних показників платника ПДВ, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником ПДВ за формою згідно з додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Серед важливих ризиків - брак достатніх трудових ресурсів, відсутність через неподання форми 20 -ОПП чи невнесення до неї змін наявних основних засобів необхідних для виготовлення продукції, чи її перевезення та розміщення. Це може бути - наявність у ПН кодів УКТ ЗЕД, що підпадають під критерії оцінки ризиків СМКОР. Також можуть заблокувати ПН, якщо сам платник не є ризиковим, але ризиковою є операція.  

Окремо хочу звернути увагу на складання Таблиці даних платника ПДВ. Це передусім стосується платників, які здійснюють певні види діяльності під час яких створюється новий продукт (будівництво, виробництво, комплектація, сільське господарство, та інші послуги) і відповідно в яких не співпадають вхідні й вихідні коди УКТЗЕД. У більшості випадків такі платники, незважаючи на прозорість і законність своєї діяльності, одразу ж потрапляють у зону ризику блокування. Їм щоб запобігати блокуванню податкових накладних необхідно вчасно подавати Таблицю даних платника ПДВ, яка роз’яснює такі «перетворення» одного УКТЗЕД на інший.

Прошу нагадайте читачам якими нормативними актами керуються контролери блокуючи ПН/РК.

Так, починаючи з 01.02.2020 р. основними нормативними документами, на підставі яких проводиться припинення реєстрації податкових накладних , є наказ Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»; та Постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 « Порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування».

Порядком, зокрема, визначені:  Критерії ризиковості платника податку на додану вартість;  Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість; Критерії  ризиковості здійснення операцій; форма Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку; Таблиця даних платника податку на додану вартість; форма Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість; форма Рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Також постановою затверджено Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Це надає платникам податків можливість адміністративного оскарження всіх рішень про відмову реєстрації податкової накладної, що сприятиме прискоренню врегулювання досудових спорів.

Порядком, зокрема, визначено форми Скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (додаток 1), Заяви про відкликання скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток 2) та Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток 3).

І наостанок, що важливо або які основні дії мають бути здійснені з боку платника ПДВ щоб не потрапити до ризикових, або як розблокувати ПН/РК.

Найперше ознайомитися з Порядком 1165, зокрема критеріями ризикованості. Також, напрацьовувати Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія.

Друге – ще на етапі реєстрації податкових накладних в ЄРПН обов’язково переглядати функцію попередження. Попередження виводиться на вкладці Протокол перевірки під час виконання перевірки заповнення ПН/РК. Призначення попередження - інформувати платника ПДВ про вірогідність блокування ПН/РК, оскільки, використані коди належать до "Переліку кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, кодів продукції та послуг згідно з ДКПП, які застосовуються для визначення відповідності ПН/РК, які подано на реєстрацію до ЄРПН критеріям ризиковості здійснення операції при здійсненні моніторингу".

Поява попередження не впливає на відправку та подальшу обробку ПН/РК, але разом з тим це ймовірність блокування таких накладних.

Третє найважливіше – у квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються критерії ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій та міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Ось і саме виходячи з цих ризиків для розблокування ПН/РК Продавець (Покупець) заповнює та відправляє у ДПС пакет документів, що підтверджують реальність проведених операції , та є достатніми для прийняття Комісією ДПС остаточного рішення про прийняття або відхилення ПН/РК.

 *Постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 « Порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування».

 

Норми Податкового кодексу обмежують застосування єдиного податку при видобутку та реалізації корисних копалин

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що відповідно до п.п. 5 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання (фізичні особи - підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.

До переліку корисних копалин місцевого значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року N 827 «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення» із змінами та доповненнями, належать: сировина для хімічних меліорантів ґрунтів (вапняк, гіпс, гажа, сапропель); сировина для будівельного вапна та гіпсу (гіпс, вапняк, крейда); сировина піщано-гравійна (пісок); сировина цегельно-черепична (суглинок, супісок);інші корисні копалини, що не включені до Переліку корисних копалин загальнодержавного значення.

Землекористувачі сплатили за землі Буковини 106,8 млн грн

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомляють, у надходженнях до місцевих бюджетів Буковини плата за землю посідає третє місце за обсягами і становить майже 8,7 відсотків загальних надходжень.

Відтак, за п'ять місяців поточного року буковинські землекористувачі спрямували до місцевих бюджетів краю понад 106,8 млн. грн. плати за землю.

В цілому, власники та орендарі земельних ділянок – юридичні особи сплатили до місцевих бюджетів 83,1 млн. грн. Землекористувачі – фізичні особи спрямували до бюджетів територіальних громад 23,7 млн. грн. земельної плати.

У податкові службі наголошують, плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок сплачується власниками земельних ділянок та земельних паїв (часток), а орендна плата – землекористувачами - орендарями за земельні ділянки державної і комунальної власності, які використовуються ними на підставі договорів оренди.

Та нагадують, згідно з п.286.5 ст.286 ПКУ нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку, а сплачується такий податок фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п.287.5 ст.287 ПКУ).

 

ДПС Буковини: податок на житлову нерухомість для фізосіб - хто, коли і за що сплачує?

Хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?

Податок на житлову нерухомість сплачують фізичні  та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.  

Якщо житло належить кільком особам, хто зобов'язаний сплачувати податок на нерухомість?    

Якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

Тобто незалежно від кількості осіб, зареєстрованих (прописаних) на житловій площі, податок розраховується виключно для її власника/власників.

За яку нерухомість потрібно платити?

Податок нараховують та сплачують за площі нерухомості, що  перевищують встановлений  законодавством ліміт, на який зменшується база оподаткування  об’єкта житлової нерухомості.

База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а)  для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 м2;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 м2;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 м2.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

До прикладу,  якщо площа квартири 95 м2, то податок буде нараховано  за 35 м2.

Така пільга не надається у разі, якщо площа житла перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (ліміту), та на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (надаються в оренду, лізинг,  використовуються у підприємницькій діяльності).

Як встановлюється розмір податку на нерухомість?

Розмір податку встановлюють за своїм рішенням сільські, селищні,  міські ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування  території громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів  таких об’єктів нерухомості.

Яка ставка податку на нерухоме майно встановлена у 2020 році?

Ставка податку на загальнодержавному рівні обмежена, — не більше 1,5 % від мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного  (податкового) року за 1 м2.

У 2020 році розмір мінімальної заробітної плати становить 4 723 грн, таким чином, максимальна ставка податку становитиме 70,84 грн за м2.

За який період необхідно сплачувати податок на нерухомість?

У 2020  році  податок сплачується за 2019 рік, коли максимальна ставка податку становила 62,59 грн за м2.     

Хто обчислює суму податку на нерухомість?

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника нерухомості.

Як отримати податкове повідомлення-рішення про сплату податку на нерухомість?

Податкові  повідомлення-рішення, у яких зазначена сума нарахованого податку та відповідні платіжні реквізити, на які слід сплатити податок,  надсилаються (вручаються)  платнику податку контролюючим органом за  місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня 2020,  а сплатити суму зазначеного в них податку потрібно протягом 60 днів після  отримання.

Контролюючі органи надсилають податкові  повідомлення-рішення в тому випадку, якщо житло є в Реєстрі об’єктів нерухомого майна, на підставі якого нараховується податок.

Що робити, якщо громадянин не отримав податкове повідомлення-рішення?

Власники житлової нерухомості, які мають платити податок, але не отримали податкового  повідомлення-рішення, можуть звернутися до контролюючого органу за місцем проживання та провести звірку даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;  розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку;  нарахованої суми податку.

Буковинці можуть звертатись до територіальних ЦОПів. Адреси та телефони за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.

 

Податкові новації: Закон №466 запровадив нові можливості для отримання податкової знижки

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, Законом України від 16.01.2020 №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до Податкового кодексу України в частині документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки (п.166.2 ст.166 ПКУ).

Зокрема, особа, яка звертається за податковою знижкою до податкового органу окрім податкової декларації про майновий стан і доходу має подати до податкового органу копії  документів, які підтверджують витрати, що включають до податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів і особу, яка зверталася за податковою знижкою), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів і строк оплати за такі товари. При цьому, оригінали вищевказаних документів підлягають зберіганню платником податку.

Податківці наголошують, з 23.05.2020 року відповідні витрати платник може підтвердити електронним розрахунковим документом. При цьому, в податковій декларації він зазначатиме лише реквізити електронного розрахункового документа. Для підтвердження права такого платника на податкову знижку податкові органи використовуватимуть Державний сервіс перевірки квитанцій (check.gov.ua), який надає можливість перевірити факт оплати за кодом квитанції.

Нагадаємо, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористається правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Податок підлягає поверненню протягом 60 календарних днів з дня подання декларації.

Податковою знижкою можуть скористатись громадяни України, які отримують офіційну заробітну плату або працюють за договорами цивільно-правового характеру, які сплачують податок з доходів фізичних осіб. Фізичні особи - підприємці права на податкову знижку не мають, оскільки податок з доходів фізичних осіб не сплачують.

Звертаємо увагу, що на офіційному порталі Територіальних органів ДПС у Чернівецькій області функціонує банер «Деклараційна кампанія 2020» (https://cv.tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2020), в якому розміщено копії нормативно-правових актів, якими регулюється порядок оподаткування доходів фізичних осіб, форму річної податкової декларації і зразок її заповнення, порядок подання декларації для отримання податкової знижки тощо.

 

Податкові новації: Законом№466 змінено останній день сплати податкового зобов’язання

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, Законом України від 16.01.2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», зокрема, вирішено проблемне питання визначення дати сплати податкового зобов’язання, якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день (день, що настає за вихідним або святковим днем).

Так, пункт 57.1 Податкового кодексу України доповнено абзацом наступного змісту: якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

*ЗАКОН №466 за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-IX

 

 

 

ДПС Буковини: як діяти, якщо не видали фіскальний чек?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області наголошують, невидача чека або видача підробленого чека під час продажу товарів чи наданні послуг – це одна з проблем, з якою зустрічаються споживачі.

Що робити, якщо вам не видали чек?

З огляду на досить часті випадки обману споживачів – видачі чека невстановленої форми або взагалі відмови у видачі фіскального чека Державна податкова служба України просить звертатися:

- за номером телефону: 0800 501 007 (напрямок «4»)

- або написати скаргу на адресу: idd@tax.gov.ua

Пам’ятайте: ваші права мають бути захищеними!

 

Буковинський бізнес спрямував на соціальні потреби майже 1,3 мільярди гривень єдиного внеску

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області повідомили, що за січень-травень 2020 року платники регіону перерахували до спецфондів 1290,9 млн. грн єдиного соціального внеску. Роботодавці  області сплатили за звітний період цього року на 8,3 млн грн більше, аніж було заплановано та на 6,5 млн грн , ніж за аналогічний час 2019 року.  

У травні компанії, організації і підприємці регіону спрямували 235,3 мільйонів гривень, що на 16,1 мільйон більше, ніж було заплановано.

Станом на 01.06.2020 року на податковому обліку в Чернівецькій області перебувають понад  66 тисяч суб’єктів господарювання - юридичних осіб та понад 17 тисяч фізичних осіб – підприємців з числа платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

Враховуючи карантинні новації, пов’язані з CОVID-19, фізичні особи-підприємці, отримали звільнення від сплати єдиного внеску на 3 місяці 2020 року, а саме на березень, квітень та травень. В той же час фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області звертають увагу на те, що такий пільговий режим не передбачено щодо сплати єдиного внеску з заробітної плати найманих працівників. За цих осіб роботодавці зобов’язанні сплатити належні суми єдиного внеску своєчасно у повному обсязі.

Отож працедавці, що використовують працю найманих працівників на умовах трудового договору (контракту), договору цивільно-правового характеру або на інших умовах, мають сплатити єдиний внесок не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним.

Реквізити  і символи рахунків, які діють з 03.01.2020,  для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) єдиного внеску, повернення помилково або надміру зарахованих коштів платники розміщено на субсайті ДПС у Чернівецькій області вебпорталу ДПС в розділі «Бюджетні рахунки» за посиланнями: https://cv.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

 

Нова звітність: податкову декларацію збору за місця для паркування транспортних засобів необхідно подавати за новою формою з 1 липня цього року

Про це інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Відтак,  13.03.2020 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 21.12.2019 року №550 «Про внесення змін до форми Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів.

Відповідно до норм Податкового кодексу України декларацію за новою формою у редакції наказу №550 необхідно складати за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося її оприлюднення і подавати з 1 липня 2020 року.

Нова форма декларації складається з двох частин: податкової декларації, в якій безпосередньо зазначаються дані про суб’єкта господарювання та суму збору до сплати та додатку до декларації, в якій вказується розрахунок суми збору за об’єктами оподаткування.

Зазначений розрахунок містить нові показники, яких не було в попередній декларації, а саме: код та найменування податкової пільги (згідно з актуальним довідником податкових пільг); суму пільги, розраховану пропорційно до періоду користування пільгою; дату початку і закінчення користування пільгою; суму пільги, яку використали за цільовим призначенням; площу, на яку поширили пільгу (кв.м.).

Податківці нагадують, з 1 січня 2020 року скасовано звіт про суми податкових пільг, а ведення обліку податкових пільг контролюючими органами здійснюватиметься на підставі податкової звітності.

 

 

 

До уваги громадян!

 

Спливає термін подання декларації про майновий стан!

 

Сокирянське управління ГУ ДПС у Чернівецькій області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2019 року.  Строк надання податкових декларацій спливає 30.06.2020 року.

Не зволікайте та задекларуйте отримані доходи до кінця поточного місяця.

Нагадуємо, що подати декларацію про майновий стан і доходи платники можуть через Електронний кабінет платника за допомогою електронного ключа.

 

 

 

Податкові консультації – нові правила

23 травня 2020 року набрав чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ,  яким було внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в частині вдосконалення порядку надання податковими органами індивідуальних податкових консультацій (далі – ІПК).

Так, зокрема:

- визначено, що електронний кабінет надає можливість платнику податків подавати звернення на отримання ІПК в електронній формі (зміни набирають чинності з 01.07.2020);

- надано право податковим органам надавати індивідуальні податкові консультації в електронній формі;

Запит на ІПК та ІПК в електронній формі повинні бути підписані з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

- збільшено з 10 до 15 кількість календарних днів терміну, на який може бути продовжено строк розгляду звернення на отримання ІПК.

Тобто загальний строк  (з урахуванням продовження) надання ІПК, передбачений Кодексом, складає не більше 40 днів.

Звертаємо увагу, що норми щодо звільнення від відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків, який діяв відповідно до наданої ІПК, а також узагальнюючої податкової консультації (п. 53.1 ст. 53 Кодексу) діють до 31.12.2020.

З 01.01.2021 вказані норми відповідно до Закону № 466 переносяться до п. 112.8 ст. 112 Кодексу і продовжать діяти.  

 

Запитання - відповідь: чи може ДПС визначити громадянину до сплати податок на нерухомість за попередні роки?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, відповідно до пп. 54.3.3 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов’язань з окремого податку або збору є контролюючий орган.

Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом (п. 266.7 ПКУ).

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (пп. 266.6.1 ПКУ).

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з пп. 266.7.1 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (пп. 266.7.2 ПКУ).

У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені пп. 266.7.2 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Податкове зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п. 102.1 ПКУ (п. 266.10 ПКУ).

Контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ПКУ, має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом (п. 102.1 ПКУ).

Таким чином, контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за три звітні податкові роки.

 

 

 

Визначення «безнадійного» податкового боргу

Сокирянське управління ГУ ДПС у Чернівецькій області інформує, Законом України від 16 січня 2020 року № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»  доповнено пункт 101.2 статті 101 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) в якому визначено, що розуміється під терміном «безнадійний» податковий борг.

Так, відповідно до зазначених змін під терміном «безнадійний» податковий борг розуміється, зокрема:

-податковий борг платника податків, у тому числі податкового агента, стосовно якого минув строк давності, встановлений пунктом 102.4 статті 102 цього Кодексу (п.п. 101.2.3);

-податковий борг платника податків, щодо якого до Державного реєстру внесено запис про його припинення на підставі рішення суду (п.п. 101.2.5);

-податковий борг банку, щодо якого наявне рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про затвердження звіту про завершення ліквідації банку або рішення Національного банку України про затвердження ліквідаційного балансу, ухвалення остаточного звіту ліквідатора і завершення ліквідаційної процедури (п.п. 101.2.6).

Поряд з цим, нагадуємо, списання безнадійного податкового боргу здійснюється згідно з статтею 101 ПКУ.   

Списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.

 

 

 

 

 

Підприємці Буковини сплатили до місцевих бюджетів 1,2 мільярди гривень податків

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області за п’ять місяців до місцевих бюджетів регіону надійшло 1222 мільйонів 843 тисяч гривень податків та платежів. Сума отриманих громадами податків на 3,5 мільйони гривень перевищує аналогічні показники минулого року.

Понад 66 відсотків у питомій вазі наповнення бюджетів громад краю складає податок на доходи фізичних осіб, а це 811,4 мільйонів гривень. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року забезпечено приріст надходжень в абсолютній сумі 26,5 мільйонів гривень.

Також бюджетоформуючими сегментами фінансової самодостатності територіальних громад регіону є відрахування єдиного податку у розмірі 203,6 мільйонів гривень та надходження від майнових податків – 123,8 мільйонів гривень ( плата за землю - 106,8 мільйонів гривень, податок на нерухоме майно, відмінне від землі – 17,0 мільйонів гривень).

Крім того місцеві бюджети від бізнесу області отримали акцизного збору з роздрібного продажу підакцизних товарів -  40,9 мільйонів гривень; за користування лісом, надрами й водою – 17,1 мільйонів гривень, податку на прибуток – 15,4 мільйонів гривень, за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами місцеві бюджети отримали 4,7 мільйонів гривень.

«Забезпечення фінансової самостійності громад вкрай важливе в період боротьби з пандемією та подолання наслідків економічного сповільнення. Важливо, щоб позитивна динаміка податкових надходжень до місцевих бюджетів досягалася передусім за рахунок максимально ефективної співпраці та взаємодії представників місцевого самоврядування, платників податків та фахівців податкової служби. А в цьому можуть допомогти такі принципи, як податкова дисципліна та якісний сервіс», – зазначив начальник Головного управління ДПС у Чернівецькій області Віталій Шпак.

 

Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального - зобов'язані сплатити вчасно!

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області  нагадують суб'єктам господарювання про необхідність завчасно подбати про внесення чергового платежу за ліцензії на право виробництва, оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, а також надати до органу ліцензування визначені Законом України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» документи.

Та акцентують, у разі відсутності звернення суб’єкта господарювання до органу ліцензування щодо внесення чергового платежу за ліцензію на дату спливу терміну попередньої сплати, таку ліцензію буде призупинено відповідно до вимог Закону.

 

Цього року в податковій службі 5025 платників області отримали електронні ключі

За п'ять місяців 2020 року до податкової служби області за сервісною послугою щодо отримання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів звернулися 5025 тисяч буковинців. Такий підпис потрібен для подання податкової звітності та здійснення інших операцій в електронному вигляді. Про це розповідають у підрозділі Кваліфікованого надавача ЕДП Інформаційно-довідкового департаменту ДПС при Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.

Та наголошують, наразі в карантинних умовах пункт працює за попереднім записом. Телефон для запису: (0372)51-43-79. Адреса:  м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, буд. 200а, 1-й пов.,  каб. 110.

Для отримання ключів юридичним і фізичним особам необхідно мати мінімальний пакет документів та заповнити заяву. Детальна інформація про підготовку та реєстрацію тут: https://acskidd.gov.ua/etrusted-services.

Крім того, платники можуть самостійно сформувати сертифікати терміном до 2 років. Для цього слід завантажити відповідне програмне забезпечення або отримати нові ключі в режимі онлайн на сайті.

Однак, слід врахувати, дистанційно (повторно) оновити сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають: чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів); незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо); особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Дистанційне формування сертифікатів за посиланням: https://acskidd.gov.ua/manage-certificates

 

 

Забезпечення надходжень до бюджету Сокирянським управлінням ГУ ДПС у Чернівецькій області

Фахівці Сокирянського управління зазначають, що завдяки платникам податків Сокирянщини та міста Новодністровськ за січень  - травень 2020 року надходження до Зведеного бюджету склали 120,6 мільйонів  гривень  податків та зборів, що на 7,0 млн. грн. більше минулорічних надходжень.  

Найбільша частина надходжень за всіма видами податків припадає на податок на доходи з фізичних осіб,  це 66,8 млн. грн. та податок на додану вартість  - 19,6 млн. грн.

Також за січень – травень  2020 року від платників надійшло :

-  7,2 млн. грн. єдиного податку, що на 0,5 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

  • 5,1 млн. грн.  земельного податку та орендної плати за землю, що на  1,6 млн. грн. менше ніж за відповідний період минулого року.
  • 0,6 млн. грн. єдиного податку до місцевих бюджетів від сільськогосподарських товаровиробників.

 

  Понад 71  мільйон  гривень  ЄСВ з початку року сплатили платники Сокирянщини та Новодністровська

За п’ять місяців 2020 року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 71,3 млн. гривень, в т.ч. по Сокирянському району – 46,0 млн. грн. та по місту Новодністровськ – 25,3 млн. грн., що на  9,0 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.  

Про це повідомляють фахівці Сокирянського управління ГУ ДПС у Чернівецькій області та нагадують представникам бізнесу, що ЄСВ   - це основне джерело наповнення пенсійного фонду та фондів соціального страхування.

 

Платники Сокирянщини та міста Новодністровськ сплатили  майже 67 мільйонів гривень  ПДФО

За січень-травень 2020 року до Зведеного бюджету надійшло 66,8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, з них по Сокирянському району 40,9 млн. грн., по м.Новодністровськ – 25,9 млн. грн. Це на 6,6 млн. грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.

Податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів. Так, за січень-травень  поточного року місцеві скарбниці Сокирянщини  та Новодністровська отримали 50,1 млн. грн. цього податку, що на 4,9 млн. грн. більше, ніж торік. До державного бюджету надходження склали 16,7 млн. грн.

 

Жителі  Сокирянщини та міста Новодністровськ перерахували

 5 мільйонів гривень  на потреби  армії

Платниками податків, які перебувають на обліку в Сокирянському управлінні ГУ ДПС у Чернівецькій області за січень-травень 2020 року перераховано 5,0 млн. грн. військового збору, в т. ч. по Сокирянському району-3,2 млн. грн., по м. Новодністровськ – 1,8 млн. грн. В порівнянні з січнем-травнем минулого року  надходження збільшилися на 0,4 млн. грн.

Зауважимо, що гроші від військового збору спрямовуються на фінансування потреб оборони України.

 

Начальник Сокирянського

управління ГУ ДПС у Чернівецькій області                     Альбіна ГЛАДКА

 

 

 

 

Платники єдиного податку сплатили до територіальної казни понад 203,5 млн грн

У податковій службі Буковини інформують, підприємці Чернівецької області, які працюють за спрощеною системою оподаткування протягом січня - травня 2020 року сплатили до місцевого бюджету понад 203,5 мільйона гривень єдиного податку.

Таким чином, місцеві громади Буковини з початку поточного року отримали від суб’єктів господарювання – спрощенців на 1,7 млн грн більше проти аналогічного періоду минулого року.

Стосовно реального внеску представників спрощеної системи оподаткування до місцевих бюджетів, то найбільша бюджетна частка належить фізичним особам – підприємцям, які сплатили понад 165,4 мільйонів гривень єдиного податку. Від юридичних осіб – спрощенців територіальні громади краю отримали понад 25,8 мільйонів гривень податкових надходжень. Від сільськогосподарських товаровиробників четвертої групи надійшло 12,3 мільйонів гривень.

Податківці Буковини звертають увагу «спрощенців» на новації визначені Законом України  від 16.01.20 р № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податків, усунення технічних і логічних неузгодженостей в податковому законодавстві».  

Зокрема, тепер у Податковому кодексі України прямо зафіксована сума податкового боргу, наявність якого на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язує платника єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування (оновлений пп. 8 п. 298.2 ПКУ). Сума такого боргу тепер прив’язана до мінімальної суми, при якій платникові вручається податкова вимога. Вона має бути більше 60 НМДГ, тобто перевищувати 1 020 грн (60 х 17 грн).

*ЗАКОН №466за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-IX

 

Запитання  - відповідь: чи може ДПС визначити громадянину до сплати податок на нерухомість за попередні роки?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, відповідно до пп. 54.3.3 ПКУ контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов’язань з окремого податку або збору є контролюючий орган.

Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом (п. 266.7 ПКУ).

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (пп. 266.6.1 ПКУ).

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з пп. 266.7.1 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (пп. 266.7.2 ПКУ).

У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у строки, встановлені пп. 266.7.2 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Податкове зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п. 102.1 ПКУ (п. 266.10 ПКУ).

Контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ПКУ, має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом (п. 102.1 ПКУ).

Таким чином, контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за три звітні податкові роки.

 

 

 

Державний бюджет від буковинських платників отримав майже 286,6 млн. грн. податку на додану вартість

Про це повідомляють у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області. Впродовж 4 місяців 2020 року підприємствами та підприємцями Чернівецької області сплачено до державного бюджету 286,6 мільйонів гривень податку на додану вартість. При цьому темп росту сплати податку у порівнянні з відповідним періодом минулого року склав 122,2 відсотки, що в абсолютній величині становить плюс понад 52,0 мільйони гривень.

Сумарно податок на додану вартість складає понад 40 відсотків від загальних надходжень і є одним із визначальних джерел наповнення державного бюджету.

Зокрема, лише у квітні цього року фактичні надходження цього податку від платників області склали понад 62,0 мільйон гривень. Таким чином індикативне завдання виконано на 104,9 відсотків, або додатково забезпечено понад 2,8 мільйони гривень.

Сьогодні в області зареєстровані платниками податку на додану вартість 2384 особи, серед яких 2111 юридичних осіб та 273 фізична особа - підприємець.

Щодо відшкодування з бюджету податку на додану вартість ,то за інформацією податківців у січні – квітні 2020р. платникам ПДВ відшкодовано з бюджету понад 73,9 млн. грн. проти 63,8 млн. грн. торік (+ 15,7 відсотків). При цьому кількість декларантів бюджетного відшкодування збільшилася з 84 суб’єктів господарювання у 2019 році до 95 за цей рік.

Серед отримувачів бюджетного відшкодування 76,0 відсотків за кількістю і 76,8 відсотків від суми займають підприємства - експортери продукції.

Питома вага платників «відшкодувальників», які здійснюють міжнародні перевезення в загальній кількості складає 16,9 відсотків, а в загальній сумі 17,2 відсотки. Підприємства, засновані організаціями інвалідів – 5,6 відсотків та 2,1 відсоток відповідно. 

 

Буковинцям про податок на нерухомість: актуальні запитання - відповіді

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у 2020 році нараховується за 2019 рік

В Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області розяснюють буковинцям,  які є власниками нерухомого майна, що у 2020 році податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нараховуватиметься фізичним особам за 2019 рік.

Тобто, у поточному році фізичні особи сплачують податок за 2019 рік із застосуванням минулорічних ставок.

Зокрема, п.п. 266.5.1 Податкового кодексу України передбачено, що ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м. бази оподаткування.

Оскільки мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2019 року становила 4 173,00 грн., то  граничний розмір ставок, передбачений для розрахунку податку на нерухоме майно в 2019 році за звітний 2019 рік, не повинен перевищувати 62,60 грн. за 1 кв.м. бази оподаткування.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку надсилається платнику до 1 липня

Податкове (податкові) повідомлення-рішення про сплату суми (сум) податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Обов’язок щодо сплати податку виникає у громадян протягом 60 календарних днів з моменту вручення відповідного повідомлення.

У випадку прострочення сплати узгодженого податкового зобов’язання, передбачена відповідальність: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Варто зазначити, що громадянам треба самим слідкувати за правильністю та вчасністю здійснення нарахування податку на нерухоме майно, бо навіть якщо контролюючий орган не надіслав ППР, сплата податку не відміняється. То ж фахівці податкової служби мають право провести перевірку та нарахувати відповідний податок з урахуванням строків давності, тобто за останні три роки.

  Податковим кодексом України для громадян передбачено пільги

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Разом з тим, Податковим Кодексом передбачено пільги. Зокрема, база оподаткування об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи — платника податку, зменшується:

для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 кв. метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 кв. метрів;

для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий звітний рік.

Але такі пільги з податку не застосовуються до:

об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої Кодексом;

об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

  За яку житлову нерухомість сплачується 25 тис. гривень податку

Сума податку збільшується на 25000,00 гривень на рік за кожен об’єкт житлової нерухомості (його частку), за наявності у власності платника об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку).

  В Електронному кабінеті є онлайн доступ до сформованих ППР

Для фізичних осіб – платників податків в Електронному кабінеті є онлайн доступ до сформованих податкових повідомлень-рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та  плати за землю. Переглянути їх можна в приватній частині кабінету, розділ «ЕК для громадян» - «Загальна інформація про платника».

Також в цьому розділі фізичні особи мають можливість перегляду даних щодо об’єктів рухомого та нерухомого майна, які є об’єктами оподаткування (земельні ділянки, житлові будинки, квартири, садові (дачні будинки), гаражі, легкові автомобілі тощо), відомості про які отримані з реєстрів інших державних органів та стосовно яких сформовані податкові повідомлення-рішення.

Окрім цього в розділі «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть перевірити розрахунки сум податкових зобов’язань по податкам, зборам, платежам. У відповідних розділах є можливість здійснити сплату по таким податкам.

Зважте, що вхід та здійснення операцій в приватній частині Електронного кабінету можливі лише за наявності електронно-цифрового підпису. Офіційна сторінка Електронного кабiнету https://cabinet.tax.gov.ua

Звертаємо увагу громадян на такий важливий нюанс, як зазначена адреса податкової реєстрації в контролюючому органі. Так як саме на цю адресу  будуть направлені податкові повідомлення-рішення. Тому, щоб не виникало ситуацій, коли ви не отримаєте ППР, а будуть нараховані штрафи, попіклуйтеся про проведення відповідної звірки з податковою службою щодо достовірності інформації, яка є наявною в контролюючому органі.

При виявленні розбіжності в адресних даних, їх можна виправити, заповнивши і надіславши форму 5-ДР в розділі «ЕК для громадян»-« Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб (5ДР)» приватної частини Електронного кабінету.

Якщо ж платник податків не буде згоден з нарахованою у ППР сумою податку, Податковим кодексом передбачений механізм проведення звірки.

 

 

Забезпечення надходжень до бюджету Сокирянським управлінням ГУ ДПС у Чернівецькій області

Як зазначили фахівці Сокирянського управління, завдяки платникам податків Сокирянщини та міста Новодністровськ за січень  - квітень 2020 року надходження до Зведеного бюджету склали 94,9  мільйонів  гривень  податків та зборів, що на 6,6 млн. грн. більше минулорічних надходжень.  

Найбільша частина надходжень за всіма видами податків припадає на податок на доходи з фізичних осіб, це 53,8 млн. грн. та податок на додану вартість  - 15,7 млн. грн.

Також за січень – квітень  2020 року від платників надійшло :

-  5,4 млн. грн. єдиного податку, що на 0,3 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

  • 4,0 млн. грн.  земельного податку та орендної плати за землю, що на  1,1 млн. грн. менше ніж за відповідний період минулого року.
  • 0,6 млн. грн. єдиного податку до місцевих бюджетів від сільськогосподарських товаровиробників.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь