Публічна інформація
Державна служба України з питань праці інформує!
ГРАФІК
Прийому громадян керівництвом Кельменецької місцевої прокуратури за
Місцем проживання та праці на І півріччя 2018 року
№з/п |
ПІБ |
Посада |
Дата прийому |
Місцева громада (населений пункт) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Руснак Петро Анатолійович |
Керівник |
19.01.2018 10.00-12.00 |
Сокирянська міська рада |
30.03.2018 10.00-12.00 |
Кельменецька селищна рада |
|||
25.02.2018 10.00-12.00 |
Хотинська районна рада |
|||
КЕЛЬМЕНЕЦЬКИЙ РАЙОН |
||||
2 |
Корчинський Ігор Анатолійович |
Перший заступник керівника |
08.02.2018 10.00-12.00 |
Бабинська сільська рада |
22.03.2018 10.00-12.00 |
Новоселицька сільська рада |
|||
26.04.2018 10.00-12.00 |
Грушівецька сільська рада |
|||
10.05.2018 10.00-12.00 |
Зеленецька сільська рада |
|||
СОКИРЯНСЬКИЙ РАЙОН |
||||
3 |
Гінгуляк Юрій Васильович |
Заступник |
15.02.2018 10.00-12.00 |
Новодністровська міська рада |
29.03.2018 10.00-12.00 |
Романковецька сільська рада |
|||
19.04.2018 10.00-12.00 |
Білоусівська сілька рада |
|||
17.05.2016 10.00-12.00 |
Михалковецька сільська рада |
|||
ХОТИНСЬКИЙ РАЙОН |
||||
4 |
Гриців Володимир Андрійович |
Заступник керівника |
22.02.2018 10.00-12.00 |
Клішковецька сільська рада |
15.03.2018 10.00-12.00 |
Чепоносівська сільська рада |
|||
12.04.2018 10.00-12.00 |
Зарожанівська сільська рада |
|||
24.05.2018 10.00-12.00 |
Ставчанська сільська рада |
Впродовж якого терміну податковий агент перераховує ПДФО до бюджету з виплачених доходів? Фахівці фіскальної служби у Чернівецькій області зазначають, що відповідно до п. п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ. Згідно з п. п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування податку до бюджету. Відповідно до п. п. 168.1.4 п. 168.1 ст. 168 ПКУ якщо оподатковуваний дохід надається у не грошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня що настає за днем такого нарахування (виплати, надання). Враховуючи вищевикладене, податок на доходи фізичних осіб сплачується податковими агентами під час виплати оподатковуваного доходу платнику податку або у разі виплати доходу готівкою з каси чи у не грошовій формі, протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання). Відомості про застраховану особу, що підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню зберігаємо 75 років У Сокирянській ОДПІ нагадують, що згідно з ст. 13 розділу І Закону України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» термін зберігання електронних документів на електронних носіях інформації повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері. Разом з тим статтею 8 Закону України від 16 липня 1999 року №996-XІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що на власника або уповноважений орган (посадову особу), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів, покладено відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років. Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів затверджений наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №578/5 (далі - Перелік №578/5). Відповідно до ст. 678 п. 7.1 глави 7 розділу І Переліку №578/5 строк зберігання відомостей про застраховану особу, що підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню (з 2011 року – Звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованих страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (персоніфікований облік)) становить 75 років. Закрили об’єкт оподаткування – подайте форму 20-ОПП Згідно з п. 8.1 розділу VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 №462) (далі – Порядок), платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом. Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати повідомлення за формою №20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (п. 8.4 розд. VIII Порядку). При закритті об’єкта оподаткування, об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, у тому числі внаслідок припинення діяльності платника податків, повідомлення за формою №20-ОПП подається з оновленою інформацією про такий об’єкт, при цьому розділ 3 повідомлення за формою №20-ОПП заповнюється одним рядком наступним чином: - у графі 2 «Код ознаки надання інформації» вказується значення «6 - закриття об’єкта оподаткування»; - графи 3-10 заповнюються згідно з пам’яткою для заповнення розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП, передбаченою у додатку до повідомлення за ф. № 20-ОПП; - графа 11 не заповнюється. При закритті об’єкта оподаткування, об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, повідомлення за формою №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, який закрито, подається протягом 10 робочих днів після його закриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. Сокирянською ОДПІ за січень – листопад 2017 року забезпечено 284 052,1 тис. грн. податків і зборів до Зведеного бюджету За січень – листопад 2017 року надходження до Зведеного бюджету склали 284 052,1 тис. грн. податків та зборів, що перевищило минулорічні надходження на 86 844,8 тис.грн. Найбільшими за обсягами є податок з доходів фізичних осіб, податок на додану вартість, плата за землю та акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Податку на доходи з фізичних осіб платниками сплачено 136 814,2 тис.грн., що на 47 888,1 тис.грн. перевищило минулорічні надходження. По податку на додану вартість до Державного бюджету надійшло 47 950,2 тис.грн. Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів до місцевих бюджетів надійшло 6 838,7 тис.грн., що менше минулорічних надходжень на 10 376,3 тис.грн. Надходження земельного податку та орендної плати за землю склали 27 746,0 тис.грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року обсяг надходжень збільшився на 4 363,9 тис.грн. До місцевої скарбнички додаткового надійшло 13 423,6 тис.грн. На Сокирянщині страхувальники сплатили понад 147 мільйонів гривень єдиного внеску Протягом січня-листопада поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становило 147,7 мільйонів гривень. Додаткові надходження склали 26,9 млн. гривень. Про це повідомили в Сокирянській ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області. У листопаді поточного року надійшло 15,0 млн. грн. єдиного соціального внеску. Виконання індикативного показника склало 140,6 відсотків. Додатково надійшло 4,3 млн. гривень. Майже 137 млн. грн. ПДФО сплатили платники Сокирянщини З початку 2017 року до Зведеного бюджету надійшло 136,8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Це на 47,9 млн. грн. більше у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року. При цьому, за листопад 2017 року забезпечено надходження в сумі 14,4 млн. грн. ПДФО. Податок на доходи фізичних осіб є основним джерелом наповнення місцевих бюджетів . Так, за 11 місяців 2017 року місцеві скарбниці Сокирянщини отримали 102,6 млн. грн. цього податку, що на 35,9 млн. грн. більше, ніж торік. До державного бюджету надходження склали 110,8 млн. грн. Платники податків Сокирянської ОДПІ на потреби української армії направили понад 10 млн.грн. військового збору З початку 2017 року платники податків, які перебувають на обліку Сокирянської ОДПІ сплатили 10,6 млн.грн. військового збору. В порівнянні з січнем-листопадом минулого року надходження збільшилися на 3 млн.грн. Нагадаємо, військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і іноземні доходи, нерезиденти з доходами, отриманими в Україні, та податкові агенти. Ставка податку – 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування (загальний місячний або річний оподатковуваний дохід). Військовий збір у повному обсязі перераховується до Державного бюджету. Про надання адміністративних послуг Сокирянською ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області За 11 місяців 2017 року Центр обслуговування платників Сокирянської ОДПІ надав близько 10000 адміністративних послуг. Так, за січень-листопад поточного року найбільш запитуваними серед адмінпослуг були послуги з видачі карток платника податків 4322, довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами Державної фіскальної служби України – їх отримали понад 88 громадян. Слід зауважити, що понад 670 платників звернулися за отриманням витягу з реєстру платників єдиного податку, більше 373 громадян виявили бажання стати платниками єдиного податку, Також, за січень-листопад 2017 року 60 суб’єктів господарської діяльності скористались послугами з реєстрації РРО, 471 суб’єкт підприємницької діяльності здійснив реєстрацію книжок обліку розрахункових операцій та 388 - книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку.
Система моніторингу оцінки ризиків при реєстрації податкових накладних буде тимчасово призупинена
Сокирянська ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій області інформує, що Верховна рада прийняла в другому читанні та в цілому зміни до Податкового кодексу, відповідно до якого вводяться нові тимчасові правила реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.
Всі податкові накладні, реєстрація яких зупинена відповідно до критеріїв оцінки ступеня ризиків, мають бути зареєстровані в Єдиному реєстрі з 02.01.2018.
Ця норма не буде розповсюджуватися на такі ПН/РК:
- станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення та документи;
- станом на 1 грудня 2017 року прийнято рішення про відмову в реєстрації та по яких не розпочаті процедури адміністративного або судового оскарження.
Податкові накладні, реєстрація яких зупинена з 1 грудня та по яких платником податку після 1 грудня подані пояснення і копії документів мають бути прийняті протягом 5 робочих днів. У разі, якщо у цей строк не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК, реєстрація таких накладних здійснюється на наступний робочий день, за днем закінчення терміну розгляду пояснень і документів платника податку.
Нові норми вступають в силу з наступного дня після опублікування закону.
СМКОР призупиняє дію на два місяці. За цей час від набрання законом чинності Кабінет міністрів має визначити новий порядок дії системи блокування податкових накладних.
Важливо для релігійних організацій! Релігійні організації, які до 01.01.2018 не приведуть свої статути до норм Податкового кодексу, виключаються з Реєстру неприбуткових організацій
У Сокирянській ОДПІ наголошують, що для визнання організації як неприбуткової і набуття статусу неплатника податку на прибуток, релігійні організації повинні бути включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Порядок включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій регулює Постанова КМУ від 13 липня 2016 №440.
Всі неприбуткові організації, в тому числі і релігійні організації, з метою включення до Реєстру №440, зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами п. 133.4 ст.134 Податкового кодексу, та подати копії таких документів фіскальному органу.
Такий граничний строк для подання копій статутів до фіскального органу було продовжено до 1 липня 2017 року.
А для неприбуткових релігійних організацій цей термін, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій» від 06.10.2016 №1667, продовжено до 1 січня 2018 року.
Тобто неприбуткові релігійні організації, які до 1 січня 2018 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами Податкового кодексу, та не нададуть копії таких документів фіскальному органу, після 01 січня 2018 року будуть виключені з реєстру неприбуткових установ та організацій.
Виключення неприбуткової релігійної організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення фіскального органу шляхом скасування присвоєної їй ознаки неприбутковості.
Як наслідок з 1 січня 2018 року така релігійна організація втратить статус неприбуткової і буде вважатись платником податку на прибуток на загальних підставах з відповідним оподаткуванням.
Куди звернутися для реєстрації ФОП?
Реєстрацію фізичних осіб-підприємців уповноважені здійснювати:
- виконавчі органи місцевих рад, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);
- нотаріуси;
- акредитовані суб'єкти.
Варто зазначити, що реєстрацію осіб, які зареєстровані та переселилися з території проведення АТО здійснює державний реєстратор за адресою тимчасового проживання особи незалежно від місця проживання в межах України.
Які документи треба подати для реєстрації ФОП?
- заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем;
- заява про обрання спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість - за бажанням заявника;
- паспорт громадянина України;
- нотаріально засвідчена письмова згода батьків або піклувальника чи органу опіки та піклування - для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності;
- примірник документа, який засвідчує повноваження представника (у випадку подання документів представником).
Документи можуть бути подані як у паперовій формі (подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення) або ж у електронній формі (документи подаються заявником через портал електронних сервісів).
Як подати електронну заявку?
Для того, щоб подати заяву для державної реєстрації фізичної особи - підприємця необхідно зареєструватися на сайті "Реєстраційний портал" за посиланням http://rp.irc.gov.ua/ та виконати вказані на сайті дії.
Заява формується заявником у електронній формі з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.
Як довго розглядаються документи і скільки це коштує?
За проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця справлення плати законодавством не передбачено.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб - підприємців проводиться протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.
Які причини можливого зупинення розгляду документів?
- подання документів або відомостей не в повному обсязі;
- невідповідність документів вимогам до оформлення документів;
- невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям в Єдиному державному реєстрі;
- невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта відомостям, які містяться в інформаційних системах інших органів державної влади;
- подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання;
- невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення. Повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти.
Чи є конкретні підстави для відмови у державній реєстрації ФОП?
- документи подано особою, яка не має на це повноважень;
- у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;
- не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
- наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП.
Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення.
Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.
Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.
Які дії ще потрібно виконати після реєстрації?
Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно:
- зареєструвати книгу обліку доходів. Для цього подається заява на ім'я начальника Державної фіскальної служби, де особа перебуває на обліку, складена в довільній формі, а також сама книга.
- Щоб подавати звітність через інтернет потрібно отримати ключ електронного цифрового підпису, безкоштовно в Акредитованих центрах сертифікованих ключів (далі – АЦСК) податкової чи в будь-якому іншому АЦСК.
- Якщо особа планує отримувати дохід у безготівковій формі, потрібно відкрити поточний рахунок підприємця.
З 2018 року збільшено максимальну базу нарахування ЄСВ
З 01 січня 2018 року максимальна величина бази нарахування єдиного внеску визначається як максимальна сума доходу застрахованої особи на місяць, що дорівнює п'ятнадцяти розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом, на яку нараховується єдиний внесок.
Тобто з 01.01.2018 року максимальну величину бази нарахування ЄСВ збільшено з 25 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 15 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом.
Зазначена норма передбачена п. 22 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 №2148-VIII, яким внесено зміни до ст. 1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-V.
Щоб стати „спрощенцем” з 2018 року - подайте заяву до фіскальної служби
Сокирянська ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області нагадує, що останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 15 грудня 2017 року (пп. 298.1.4 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.
Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Сокирянська ОДПІ інформує, що Міністерство фінансів України наказом від 09.11.2017 N926 внесло зміни до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – наказ №926).
Наказ N926 набрав чинності 17 листопада 2017 року.
Змінами передбачено, що платник податку має право подати до ДФС інформацію за встановленою формою щодо:
- видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
Інформація за встановленою формою подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Інформація за встановленою формою із поясненням розглядається ДФС протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання.
Поряд з цим, змінами визначено в яких випадках інформація за встановленою формою враховується автоматично системою Моніторингу та в яких випадках інформація за встановленою формою не враховується.
Наявність у фізичної особи податкового боргу є підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації платником єдиного податку
У Сокирянській ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області зазначають, що відповідно до п.п. 291.5.8 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Однією з підстав для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку згідно з п.п. 299.6.1 п. 299.6 ст. 299 ПКУ є невідповідність такого суб’єкта господарювання вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ.
Податковий борг – сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений ПКУ строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному ПКУ (п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
З набранням чинності 1 січня 2017 року Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», було внесено деякі зміни до окремих норм застосування спрощеної системи оподаткування, зокрема до п.п. 291.5.8 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.
Починаючи з 01.01.2017 згідно п.п. 291.5.8 п. 291.5 ст. 291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп платники податків, (зазначена норма ПКУ, в редакції що діяла до 01.01.2017, застосовувалась для суб’єктів господарювання), які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Таким чином, з 01.01.2017 року підставою для контролюючих органів при прийнятті рішення про відмову у реєстрації фізичної особи – підприємця платником єдиного податку є наявність у такого платника податків податкового боргу зі сплати податків та зборів, за якими визначені грошові зобов’язання, в тому числі, які не пов’язані із здійсненням господарської діяльності, крім наявного боргу зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Важливі аспекти застосування податкової соціальної пільги
Фахівці Сокирянської ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області нагадують, що отримання (застосування) податкової соціальної пільги (далі – ПСП) платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – платник податку) регулюється статтею 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
З урахуванням норм ст.169 ПКУ платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподаткованого доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати на суму ПСП.
ПСП відповідно до п.п.169.2.1 п.169.2 ст.169 ПКУ застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).
Згідно з п.п.169.2.2 п.169.2 ст.169 ПКУ для отримання ПСП платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП (далі – заява про застосування пільги).
ПСП починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування ПСП та документів, що підтверджують таке право. Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування ПСП згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.
Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1227 (далі – ПКМУ №1227).
ПСП застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (абз.1 п.п.169.4.1 ст.169 ПКУ). У 2017 році ця сума дорівнює 2 240,00 грн.
При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП одному з батьків у випадку та у розмірі, передбачених п.п.169.1.2 та п.п.«а» і «б» п.п.169.1.3 п.169.1 ст.169 ПКУ, визначається як добуток суми, визначеної в абзаці першому цього підпункту, та відповідної кількості дітей.
Якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, у тому числі за час відпустки або перебування платника податку на лікарняному, то з метою визначення граничної суми доходу, що дає право на отримання ПСП, та в інших випадках їх оподаткування, такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування.
Підпунктом 169.2.3 п.169.2 ст.169 ПКУ визначено, що ПСП не може бути застосована до:
• доходів платника податку, інших ніж заробітна плата;
• заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;
• доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.
ПСП до заробітної плати державних службовців застосовується під час її нарахування до завершення нарахування таких доходів без подання відповідних заяв, зазначених у п.п.169.2.2 п.169.2 ст.169 ПКУ, але з поданням підтвердних документів для встановлення розміру пільги.
Чи можна через електронний сервіс ДФС отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків?
Для фізичних осіб на офіційному веб-порталі ДФС в «Електронному кабінеті платника» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».
Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків.
Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи.
Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам (//sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).
Термін включення релігійних організацій до реєстру неприбуткових завершується 29 грудня 2017 року
Сокирянська ОДПІ інформує, що релігійні організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність до вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України та пройти перереєстрацію до 1 січня 2018 року.
Якщо не привести свої установчі документи у відповідність та не надати їх копії до фіскальної служби, релігійні організації будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій після зазначеної дати. Це призведе до втрати ознаки неприбутковості і відповідно виникають об’єкти оподаткування для сплати податку на прибуток підприємств.
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою Кабінету міністрів України від 13.07.2016 р. № 440.
На офіційному веб-сайті ДФС України забезпечено відкритий доступ до відомостей, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ та організацій. за посиланням (https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx) офіційного веб-порталу ДФС України (шлях: Головна / Електронний кабінет платника / Інформація з реєстрів / Реєстр неприбуткових установ та організацій).
Також нагадуємо, що всі неприбуткові підприємства, установи та організації (окрім релігійних), які до 1 липня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність із нормами Кодексу тобто не пройшли перереєстрацію для включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій втратили ознаку неприбутковості та виключені контролюючим органом з Реєстру і з третього кварталу являються платниками податку на прибуток.
Сума нецільової благодійної допомоги відображається в податковому розрахунку за формою 1ДФ
Фахівці Сокирянської ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області зазначають, що відповідно до п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року (у 2017 році 2240 гривень).
Згідно з п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.
Форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 111/26556 (далі – Порядок).
Згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку, сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі та, що перевищує встановлений граничний розмір відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «169».
Звертаємо увагу платників податків, що з метою забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією працює Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі - ЗІР). ЗІР наповнюється інформацією, яка містить загальну позицію Державної фіскальної служби із застосуванням норм податкового, митного та іншого законодавства.