A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сокирянська міська територіальна громада
Чернівецька область, Сокирянський район

Управління Пенсійного Фонду України інформує

Роботодавцю на замітку

 «Кабінет страхувальника» – швидкий та зручний спосіб отримання інформації та послуг на вебпорталі Пенсійного фонду України. Тут роботодавець може переглянути дані звітності щодо сплати ЄСВ, самостійно отримати електронні довідки щодо працівників, їхнього страхового стажу та розміру заробітної плати для здійснення розрахунків виплат за лікарняними листами тощо.

Аби стати користувачем е-кабінету роботодавця, потрібно увійти на вебпортал, використовуючи кваліфікований електронний підпис; через BankID або за допомогою мобільного додатку «Пенсійний фонд». Ознайомитись з детальною інструкцією щодо реєстрації можна за посиланням https://portal.pfu.gov.ua в інформаційному полі головного меню «Як зареєструватися».

 

Отримати довідки можна онлайн

Достовірність всіх довідок, сформованих на вебпорталі Пенсійного фонду України, підтверджується QR-кодом. Перевірити довідку з QR-кодом можна виконавши такі дії:

1. Увійти до розділу «Верифікація виданих документів» (у верхньому меню вебпорталу).

2. Увести перевірочний код документа, що міститься під QR-кодом.

3. Натиснути на пункт «Отримати код підтвердження».

4. На телефон запитувача надійде SMS з кодом підтвердження.

5. Увести код у поле «Пароль з SMS».

6. Натиснути «Отримати документ».

7. У полі попереднього перегляду має з’явитися документ на підтвердження того, що довідку видав Пенсійний фонд України.

Нагадуємо, що для отримання довідок немає потреби відвідувати органи Пенсійного фонду.

 

Дистанційно – швидко, зручно, ефективно!

Буковинці онлайн, тобто дистанційно, без особистого відвідування сервісних центрів, можуть вирішити питання, пов’язані з нарахуванням, виплатою пенсій, отриманням довідок, консультацій, роз’яснень.

Так, роботодавець, скориставшись «кабінетом страхувальника» на вебпорталі Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua), має можливість отримати необхідну інформацію щодо своїх працівників, які перебувають у трудових відносинах зі страхувальником, про їх страховий стаж та розмір заробітної плати для здійснення нарахувань виплат за лікарняними листами. А саме, страхувальник може замовити та отримати в електронному вигляді  з QR-кодом «Довідку про трудовий та страховий стаж» (за період з 2004 року) та довідку за формою ОК-7 (з 2011 року та лише за період перебування у трудових відносинах з даним роботодавцем). Також, можливо переглянути дані звітності щодо сплати ЄСВ та стан розрахунків зі сплати ЄСВ.

Також, вирішити пенсійні питання дистанційно, не виходячи з дому, можуть і застраховані особи та пенсіонери, отримуючи необхідну інформацію через «особистий кабінет» на вебпорталі Пенсійного фонду України.

 

Правильно формуйте звітність

Актуальним питанням пенсійного забезпечення громадян є накопичення в Пенсійному фонді України інформації про стаж, заробітну плату та сплачені внески за кожну застраховану особу, що є підтвердженням участі людини в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Проте, мають місце випадки, коли роботодавці допускають помилки у звітності, що вноситься до Реєстру застрахованих осіб, що призводить до втрати страхового стажу застрахованими особами та порушення їх конституційного права на його зарахування.

Пенсійна служба краю звертається до роботодавців: правильно формуйте звітність! Адже подання звітності з помилками та не виправлення цих помилок, приводить до того, що інформація про заробіток (дохід), стаж, періоди трудових відносин, сплату внесків, в розрізі їхніх працівників, не потрапляє до їх персональних карток, а це є порушенням права громадянина на гідну пенсію в майбутньому!

 

Отримуйте консультації не виходячи з дому

Якщо у вас виникли запитання щодо пенсійного забезпечення, звертайтесь до фахівців пенсійної служби через відеозв’язок – таким чином зможете отримати фахові консультації не виходячи з дому. Це особливо актуально у період обмежувальних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню небезпечної інфекції. Сподіваємось, невдовзі загроза мине і життя увійде у звичне русло. Бережіть себе, зберігайте спокій і залишайтеся удома, а якщо у вас виникли питання, то звертайтесь на відеозв’язок  info_pfu

Відеоадреси сервісних центрів Головного управління можна знайти за посиланням: https://www.pfu.gov.ua/cv (у розділі «КОНТАКТИ»).

 

Шановні роботодавці! Будьте відповідальними за долю людей, які у вас працюють!

З метою зменшення податкового навантаження, серед роботодавців простежується практика укладання з працівниками на постійній основі договорів цивільно-правового характеру замість трудових. Відповідно до законодавства цивільно-правовий договір застосовується для реалізації визначених обсягів, найчастіше разових робіт, після виконання яких, дія його припиняється. За таким договором не виплачується щомісячна зарплата, а здійснюється винагорода за конкретно виконану роботу (надані послуги).

На практиці, роботодавці часто укладають цивільно-правові договори з особами для виконання роботи штатних працівників, що позбавляє їх права на щорічну відпустку, соціальну відпустку у зв’язку із вагітністю та пологами, оплату тимчасової непрацездатності чи соціальних виплат у разі нещасних випадків на виробництві.

Крім цього, здійснюючи виплату працівнику за таким договором у розмірі меншому, ніж законодавчо встановлений мінімум, роботодавець не має обов’язку нараховувати єдиний соціальний внесок, виходячи із мінімальної заробітної плати відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Зазначене в подальшому може вплинути на набуття такою особою необхідного страхового стажу для призначення пенсії, оскільки до страхового стажу зараховуються місяці, за які у повному обсязі сплачено страхові (єдиний) внески, не нижче встановленого законом мінімального розміру.

Пенсійна служба області наполегливо закликає роботодавців будувати трудові відносини на засадах ділової порядності, оформляючи з найманими працівниками трудові договори, справедливо оплачуючи їхню працю та щомісячно сплачуючи єдиний внесок у розмірі, не меншому за мінімальний.

 

Майбутня пенсія напряму залежить від соціальної стабільності

Ми звикли скаржитися на погані дороги, медичне обслуговування, забезпеченість загальноосвітніх закладів, малі розміри пенсійних виплат, однак не замислюємося звідки беруться кошти, які спрямовуються на фінансування витрат для їх утримання.

Безпосередньо левову долю у надходженнях до бюджету Пенсійного фонду становлять надходження від єдиного соціального внеску, базою нарахування якого є фонд оплати праці працівників, зайнятих на підприємствах, установах, організаціях та у фізичних осіб-підприємців. Мінімізація роботодавцями заробітної плати працівників та їх зайнятості впливає не лише на надходження платежів до бюджету Пенсійного фонду, які спрямовуються на здійснення пенсійних виплат, а й на набуття страхового стажу працівників, необхідного для отримання соціальних та пенсійних виплат, а також на розмір пенсійної виплати при досягненні пенсійного віку.

Шановні громадяни нашого краю! Для реалізації своїх трудових прав та забезпечення належного рівня свого майбутнього, вимагайте від роботодавців легального оформлення трудових відносин через укладання трудового договору та відповідної, гідної Вас, заробітної плати. У разі відмови роботодавця, кожен громадянин має право звернутися до контролюючих органів для захисту своїх конституційних прав.

Шановні роботодавці! Легалізуйте зайнятість працівників та забезпечте відповідний рівень оплати їх праці. Це дозволить зняти соціальну напругу серед населення та забезпечить кожному працюючому реальну соціальну захищеність.

 

Соціальна небезпека нелегальної зайнятості

Однією з актуальних проблем сьогодення є соціальний захист населення. Та у розумінні більшості громадян ця тема стосується виключно пенсіонерів або осіб з інвалідністю. Навряд чи будь-хто з молоді погодиться віднести себе до категорії незахищених чи малозахищених верств населення. Однак, якщо аналізувати сучасний стан ринку праці та зайнятості населення, то саме осіб працездатного віку можна віднести до цих категорій.

Погоджуючись на неофіційні умови праці, особи втрачають не тільки  страховий стаж і соціальний захист, а й право на гідну пенсію в майбутньому. Для працівників розмір заробітку, що не перевищує мінімальний, впливає на набуття ними страхового стажу, необхідного для призначення пенсій та допомог. А до настання пенсійного віку, у разі нелегальної зайнятості, вони ще й позбавляють себе низки соціальних гарантій, передбачених чинним законодавством.

Крім цього, ризикує і сам роботодавець, оскільки чинним законодавством передбачені чималі суми штрафу за недотримання мінімальних гарантій з оплати праці (допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення його на неповний робочий час у разі виконання роботи упродовж повного робочого часу).

 

Потурбуйтесь про безпеку своїх рідних – допоможіть освоїти сучасні пенсійні онлайн-сервіси

Сьогодні дистанційний формат отримання пенсійних послуг – найкращий спосіб вирішити потрібне питання та вберегти себе від ризику захворювання.

Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області звертається до молоді із проханням допомогти рідним та знайомим оволодіти сучасними пенсійними онлайн-сервісами. Вони спрощують взаємодію громадян з пенсійною службою краю, заощаджують час, забезпечують максимально комфортні умови для отримання послуг, не виходячи з дому.

Дотримуймося заходів безпеки, щоб не провокувати захворюваності та прискорити повне завершення карантину.

 

Кваліфікований електронний підпис – просто і зручно!

Що таке кваліфікований електронний підпис?

Кваліфікований електронний підпис, в минулому – електронний цифровий підпис – це сучасна альтернатива традиційного підпису від руки. Він не виглядає, як ваш підпис, але має таку ж юридичну силу. Отримавши кваліфікований електронний підпис (КЕП) ви матимете  можливість користуватись усім переліком послуг вебпорталу Пенсійного фонду України: від подати заяву про призначення пенсії «в один дотик» до отримання довідок та документів, правомірність яких  підтверджується QR-кодом та багато іншого.

Варто зауважити, що всі дані у файлі кваліфікованого електронного підпису зашифровані. За умови правильного зберігання власником його підробка неможлива. Електронний документ також не можливо підробити: будь-які зміни, не санкціоновано внесені в текст документа, будуть миттєво виявлені.

Для чого потрібен КЕП?

Кваліфікований електронний підпис потрібен для підтвердження вашої особистості на онлайн-сервісах і підписання електронних документів. Накладання КЕП завершує утворення електронного документа, надаючи йому юридичної сили.

На вебпорталі Пенсійного фонду України надається ряд електронних послуг:

  • За допомогою КЕП можна отримати довідку про трудовий і страховий стаж, довідку про доходи пенсіонера, індивідуальні дані за формами ОК-5, ОК-7.
  • Можна подивитися заробітну плату і суму, яка зараховується для пенсії.
  • Подати заяву на призначення або перерахунок пенсії.
  • Подати Заяву на внесення змін до Електронної пенсійної справи.
  • Подати Анкету на внесення змін до Реєстру Застрахованих осіб.
  • Замовити електронне пенсійне посвідчення.

Де можна отримати КЕП?

Інформацію про акредитовані центри сертифікації ключів (АЦСК) можна отримати з Електронного реєстру суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з КЕП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України, який здійснює акредитацію центрів сертифікації ключів https://czo.gov.ua/ca-registry

На Порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) розміщено перелік АЦСК, з електронними ключами яких можливо зареєструватися на порталі.

Строк дії сертифікатів КЕП, не перевищує два роки. Після закінчення цього терміну, для накладення КЕП на документи, необхідно здійснити повторне отримання послуг.

Крім того, цифровий підпис можна оформити також через банк – так званий BankID. Однак строк дії буде меншим – лише рік з моменту отримання.

 

 

 

До уваги роботодавців! Готуємось до електронного лікарняного – реєструємось на вебпорталі Пенсійного фонду

 

Переконавшись у численних перевагах дистанційного обслуговування, зокрема, зручності, доступності та оперативності, все більше страхувальників (роботодавців) краю стають користувачами вебпорталу Пенсійного фонду України.

Роботодавець без зайвих зусиль, не виходячи з офісу, може  отримати інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, зауваження до звітності, а також електронні «Довідки про трудовий та страховий стаж» працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.

Ще одна «новинка», яка очікує роботодавців у майбутньому – «електронний лікарняний».

Пенсійним фондом створено електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.

Електронний лікарняний передбачає автоматизацію процесів та надавитиме можливість відслідкувати весь процес оформлення лікарняного:

  1. лікарняний листок реєструватиметься на підставі створеного лікарем через веб-інтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність. Кожен листок непрацездатності матиме унікальний реєстраційний номер, що формується та присвоюється автоматично;
  2. інформація через реєстр в Пенсійному Фонді буде автоматично передана у Фонд соціального страхування (ФСС) – в установі одразу знатимуть, що людина захворіла і повинна отримати компенсацію – оскільки є платником єдиного соціального внеску;
  3. інформація також передаватиметься роботодавцю, який через кабінет страхувальника на Вебпорталі електронних послуг ПФУ побачить, що його працівник оформив тимчасову непрацездатність.

Тобто, для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, підприємство повинно зареєструватися на вебпорталі електронних послуг ПФУ https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису.

Страхувальнику первинно надається можливість визначення параметрів пошуку переліку листків непрацездатності та за результатами пошуку надається інформація по листках непрацездатності застрахованих осіб, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), з таким переліком атрибутів:

  • номер;
  • дата відкриття;
  • дата закриття;
  • РНОКПП ЗО;
  • ПІБ ЗО.

Страхувальнику також надається можливість перегляду, формування та друку заяв-розрахунків по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).

Міжвідомча робоча група за участі, зокрема, представників Міністерства соціальної політики України, ФССУ, Пенсійного фонду України спільно напрацювала проект Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Наразі документ знаходиться на затвердженні в Міністерстві охорони здоров’я України.

А поки рекомендуємо роботодавцям завчасно реєструватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, щоб бути готовими до будь-яких інновацій та в найбільш потрібний момент не втратити доступ до важливої інформації.

Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

 

 

 

Головне управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області інформує

 

Перебуваючи удома, користуйтеся онлайн-сервісами

В умовах посилення карантинних заходів, покликаних зупинити  розповсюдження коронавірусної інфекції, Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області закликає громадян, особливо літнього віку, залишатися удома та максимально обмежити соціальні контакти.

Нагадуємо, що отримати відповіді на нагальні питання щодо призначення, перерахунків та виплати пенсій можна дистанційно: через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua), гарячі телефонні лінії сервісних центрів та відеозв`язок(номери телефонів та скайп-адреси вказані на інформаційній сторінці Головного управління Пенсійного фонду України у Чернівецькій області за посиланням https://www.pfu.gov.ua/cv/ в розділі «Контакти») та електронну пошту.

Також звертаємо увагу отримувачів пенсій через установи банків на можливість дистанційної сплати комунальних послуг через онлайн-сервіси, які працюють цілодобово. Попросіть своїх рідних молодшого віку допомогти вам вирішити нагальні питання за допомогою онлайн-сервісів, налаштувати відеозв`язок зі спеціалістам пенсійної служби та опанувати електронні послуги, що вони з легкістю зроблять для вас.

Не ризикуйте своїм здоров’ям та життям, бережіть себе та своїх близьких! Запасіться терпінням, залишайтеся удома, невдовзі все налагодиться.

 

Електронні послуги Пенсійного фонду стали ще доступнішими

Розширюючи спектр електронних послуг вебпорталу, пенсійна служба постійно вдосконалює шляхи доступу до цього зручного сучасного сервісу. З метою спрощення процесів реєстрації та отримання усього переліку послуг Пенсійний фонд запровадив новий спосіб автентифікації, який полягає  у використанні засобів інтегрованої системи електронної ідентифікації GOV ID. Цей спосіб позбавляє необхідності особистого звернення до органів Фонду для заповнення заяви на реєстрацію користувача вебпорталу чи  до акредитованих  центрів сертифікації  ключів за отриманням цифрового підпису. Система  GOV ID забезпечує доступ до вебпорталу електронних послуг Пенсійного  фонду України за допомогою операторів електронної ідентифікації BankID, MobileID.

BankID – це спосіб електронної автентифікації громадян за допомогою персональної інформації, зафіксованої в банку, де вони обслуговуються. Скористатись способом ідентифікації за допомогою BankID можуть клієнти тих банківських установ, які підтримують цю технологію. З переліком таких банків можна ознайомитися на сайті НБУ за посиланням https://id.bank.gov.ua/

MobileID – послуга електронної ідентифікації  за допомогою оператора  мобільного зв`язку. Таким способом авторизації можна скористатися, якщо сімкарта містить цифровий електронний підпис.

Електронні послуги вебпорталу – ідеальний спосіб дистанційного вирішення більшості питань пенсійного забезпечення, адже це не тільки легко, комфортно та оперативно, а й безпечно. Бережіть себе і отримуйте пенсійні послуги просто вдома на дивані, будьте здорові!

Довідково

Система GOV ID забезпечує доступну і безпечну електронну ідентифікацію та автентифікацію громадян і бізнес-структур у зручний для них спосіб у захищеному кіберсередовищі. Власником і розпорядником Системи є держава в особі Міністерства цифрової трансформації України. Персональні дані належним чином захищені та використовуються Системою лише за безпосереднім призначенням та відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

 

Замовляйте і отримуйте документи з QR-кодом через вебпортал електронних послуг

Для того, щоб отримати потрібні довідки від Пенсійного фонду, особисто звертатись до сервісного центру немає необхідності. Отримати довідку чи інший документ, достовірність якого підтверджується QR-кодом, можна на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Такі електронні документи, згідно з чинним законодавством, є аналогами паперових, підписаних відповідальною особою в органі Фонду, та дійсні для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної й виконавчої служб, для оформлення субсидій, документів у ЦНАПах, посольствах, консульствах тощо.

Які довідки можна отримати через вебпортал

Довідку про доходи пенсіонера для визначення субсидій (містить дані про розмір пенсії без урахування окремих видів виплат);

довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначення пенсії);

індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5) про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;

витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати;

дані про набутий страховий стаж;

відомості про страхувальників, про періоди трудових відносин;

відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу;

відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків;

відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування).

Як отримати документ

Зайти в особистий кабінет вебпорталу за допомогою кваліфікованого електронного підпису або через систему GOV ID.

У розділі «Комунікації з ПФУ» вибрати пункт «Запит на отримання електронних документів»

Обрати в меню потрібний вид документа

Заповнити всі обов`язкові поля та підтвердити кваліфікованим електронним підписом, вказавши пароль

Натиснути кнопку «Відправити до ПФУ»

Для того, щоб перевірити стан розгляду запиту на отримання документів, потрібнозайти в розділ «Мої звернення» та подивитись його статус.

 

Скористаймося можливістю допомогти рідним людям літнього віку опанувати сучасні електронні сервіси

Карантин – нагода поспілкуватись з рідними і провести час з користю

У кожній життєвій ситуації, навіть тій, яка видається цілковито негативною, важливо вміти знайти позитив. Ось і зараз, коли небезпечна інфекція змусила усіх на тривалий час зачинитись у домівках, варто використати ситуацію для приємних моментів, отримавши зручну нагоду провести вдосталь часу в спілкуванні зі своїми рідними.  Погодьтесь, саме цього і вам, і вашим близьким не вистачало найбільше.

Поділіться з рідними своїми думками і почуттями, подаруйте їм максимум уваги, любові й теплих почуттів, яких вони так довго чекають. А водночас поєднайте приємне з корисним – допоможіть своїм дідусям і бабусям оволодіти навичками, добре знайомими вам та без яких ви не уявляєте сьогодні свого життя. Навчіть їх сучасним технологіям, які суттєво спростять для них вирішення багатьох життєво важливих питань, зокрема, з пенсійного забезпечення.

Допоможіть своїм родичам літнього віку зареєструватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.ua та покажіть способи використання цього корисного сервісу. Навіть якщо ваша мама, тато чи бабуся ще не вийшли на пенсію, їм вочевидь цікаво дізнатися орієнтовний розмір майбутнього пенсійного забезпечення. Покажіть як його розрахувати за допомогою «Пенсійного калькулятора», переглянути дані про трудову діяльність  в «Електронній трудовій книжці».

Якщо ж пенсію вашій близькій людині вже призначено, навчіть її самостійно переглядати матеріали пенсійної справи та отримувати інформацію про всі здійснені перерахунки. Розкажіть, що за виникнення потреби в отриманні тієї чи іншої довідки не обов`язково особисто йти до сервісного центру, бо дістати необхідний документ в електронному вигляді вони можуть не виходячи з дому. Так само без необхідності відвідання сервісного центру тепер можна подати звернення про призначення/перерахунок пенсії, скориставшись новою моделлю оформлення пенсії «в один дотик». Завантажте у їхній смартфон мобільний застосунок «Пенсійний фонд», який дасть змогу постійно тримати руку на пульсі актуальних питань пенсійного забезпечення. Поясніть численні переваги вебпорталу, який постійно вдосконалюється та розширює можливості доступу до усього спектру електронних послуг, запроваджуючи нові зручні способи реєстрації й авторизації: за допомогою кваліфікованого електронного підпису, банківської картки, оператора мобільного зв`язку. Будьте певні, що ваші рідні будуть вам безмежно вдячні за тепле спілкування і корисну науку.

Залишайтеся вдома, дотримуйтесь правил безпеки, шануйте й бережіть себе і своїх рідних! Пам`ятайте, що тільки так ми зможемо зупинити загрозу поширення небезпечної інфекції й наблизити вихід зі складної ситуації, в якій перебуваємо зараз.

 

Пенсіонери, яким виповнилося 80 і більше років,  з 1 квітня отримуватимуть підвищені пенсії

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.04.2020 №251 «Деякі питання підвищення пенсійних виплат і надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році» з 1 квітня 2020 року здійснено перерахунки пенсій 29771 «цивільному» пенсіонеру. Щомісячну компенсаційну виплату в розмірі до 500 грн. встановлено для 80-річних і старших пенсіонерів, пенсія котрих не перевищувала 9205,19 грн. Середній розмір такого підвищення склав 563,94 грн. Крім того, пенсіонерам зазначеної вікової категорії, тривалість страхового стажу яких становить не менше 20 років для жінок та 25 років для чоловіків, а розмір пенсії (з урахуванням всіх підвищень та надбавок, крім пенсії за особливі заслуги перед Україною) не досягав 2600 гривень, встановлено доплату до вказаного розміру. 

Одночасно в області проведено перерахунок пенсій шляхом встановлення щомісячної компенсаційної виплати в розмірі до 500 грн 644 громадянам з числа колишніх військовослужбовців 80-річного і старшого віку, розмір пенсії котрих не перевищував 9205,19 грн. Середній розмір підвищення виплат зазначеній категорії пенсіонерів склав 493,16 грн.

Для забезпечення виплати громадянам належних сум доплат сформовані й передані до банківських установ та відділень зв’язку додаткові відомості на виплату пенсій. Зокрема, пенсіонери, які зазвичай отримують пенсію по 4-6 числах, зможуть отриматиїї 7 квітня, інші  – в установлену для них дату виплати. Усі перерахунки здійснені в автоматичному режимі  за матеріалами пенсійних справ без потреби додаткових звернень громадян.

Надалі пенсіонерам, яким виповнюватиметься 80 років  після 1 квітня 2020 року, щомісячна компенсаційна виплата встановлюватиметься автоматично, без потреби в особистому зверненні, та виплачуватиметься з дати досягнення відповідного віку.

 

Здійснено перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам

Пенсіонерам, котрі після призначення чи останнього перерахунку пенсії відпрацювали щонайменше 24 місяці, з 1 квітня цього року підвищено розмір пенсійних виплат.

Перерахунок здійснено в автоматичному режимі, без потреби особистих звернень громадян до органів Фонду.

Такий перерахунок проведено понад 8,2 тисячі буковинських пенсіонерів, середній розмір підвищення становить 142,21 грн.

Пенсійні виплати в новому розмірі громадяни отримають уже в квітні нинішнього року.

 

Не виходьте з дому – виходьте на відеозв`язок!

Отримуйте консультації не виходячи з дому

Якщо у вас виникли запитання щодо пенсійного забезпечення, звертайтесь до фахівців пенсійної служби через відеозв`язок – таким чином ви зможете отримати фахові консультації не виходячи з дому. Це особливо актуально у період обмежувальних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню небезпечної інфекції, серед яких і тимчасове припинення прийому громадян сервісними центрами пенсійної служби. Ми продовжуємо працювати для своєчасного і безперебійного забезпечення пенсійних виплат та надаємо необхідні послуги громадянам у дистанційному форматі.

 Сподіваємось, невдовзі загроза мине і життя увійде у звичне русло. Бережіть себе, зберігайте спокій і залишайтеся удома. За потреби ми надамо вам усі необхідні роз`яснення та консультації дистанційно через відеозв`язок.

 Такий спосіб спілкування не тільки заощаджує час, даючи можливість оперативно отримати відповіді на запитання у комфортній домашній обстановці, а й гарантує безпеку для здоров`я.

Сконтактувати з фахівцями Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області можна через систему відеозв`язку за такими іменами:

edune_vikno – Чернівецький сервісний центр

voenpens.chernivtsy - для військових пенсіонерів

vujnpfu – Вижницький сервісний центр

gertcapfu – Герцаївський сервісний центр

gliboka_pfu Глибоцький сервісний центр

pens_zast_pfu – Заставнівський сервісний центр

upfu_kelmenci – Кельменецький сервісний центр   

kpfu-24065 – Кіцманський сервісний центр

pens_novosel – Новоселицький сервісний центр

zvern.novodnistrovsk – Новодністровський сервісний центр  

pytila.pfu – Путильський сервісний центр

sokupfu2 – Сокирянський сервісний центр

dovidka-pfu-stor – Сторожинецький сервісний центр

Hotin_PFU – Хотинський СЦ

 

Звернення до роботодавців

Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області звертається до роботодавців з проханням не ініціювати під час карантину візити найманих працівників до сервісних центрів Фонду, а одержувати всю необхідну інформацію через дистанційні сервіси.

Нагадуємо, що на вебпорталі Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому доступна інформація щодо забезпечення соціальних прав його працівників. Зокрема, передбачено функцію, яка дає можливість роботодавцю одержувати інформацію для обрахунку лікарняних працівників через онлайн сервіси Пенсійного фонду. Донедавна первинні дані для розрахунку – страховий стаж та розмір заробітної плати – надавали самі працівники. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер ця процедура отримання необхідних відомостей значно простіша.

Крім того, у кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті єдиного соціального внеску і роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.

Тож вирішуйте ваші питання онлайн через сервіси Пенсійного фонду і таким чином вбережете своє здоров`я й здоров`я ваших працівників!

 

На період дії карантину подовжено строки звернення за призначенням пенсії

У зв`язку із запровадженими карантинними заходами та відповідно до  п. 3 Прикінцевих положень Закону України  “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)” «…з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом.  Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується  з урахуванням часу, що минув до його зупинення».

  Зазначені положення застосовуються в тому числі при визначенні строків призначення  пенсії, обумовлених Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. Стаття 45 вказаного Закону, зокрема, передбачає, що:

– пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку;

– пенсія по інвалідності призначається з дня встановлення інвалідності, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня встановлення інвалідності;

– пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається з дня, що настає за днем смерті годувальника, якщо звернення про призначення такого виду пенсії надійшло протягом 12 місяців з дня смерті годувальника.

У ситуації обмежувальних заходів громадянам, строк звернення за пенсією котрих спливає в період карантину, його подовжено до дня його завершення

Водночас нагадуємо, що подати заяву про призначення пенсії та скановані копії необхідних документів можна зі свого улюбленого електронного пристрою, який має доступ до мережі Інтернет. Зареєстровані користувачі, які авторизуються в Особистому кабінеті вебпорталу Пенсійного фонду https://portal.pfu.ua за допомогою електронного цифрового підпису, банківської карки чи оператора мобільного зв`язку, можуть зробити це просто сидячи удома на дивані у будь-який зручний для себе час. Звернення за пенсією в електронному режимі значно спрощує процес її призначення та позбавляє необхідності особистого звернення до органів Фонду.

 

Електронний кабінет страхувальника – надійний помічник роботодавця

Користуйтеся швидким та зручним способом отримання інформації та послуг в електронному «Кабінеті страхувальника» на вебпорталі Пенсійного фонду України. Тут ви зможете переглядати дані звітності щодо сплати ЄСВ, самостійно отримувати електронні довідки щодо страхового стажу та розміру заробітної плати працівників, отримувати інформацію з Електронного реєстру листків непрацездатності для здійснення розрахунків виплат за лікарняними листами, формувати й роздруковувати заяву-розрахунок та почерпнути багато іншої корисної інформації.

Для того, аби стати користувачем е-кабінету роботодавця, потрібно увійти на вебпортал https://portal.pfu.ua за допомогою електронного цифрового підпису або інтегрованої системи електронної ідентифікації GOV ID. Ознайомитись із новозапровадженим способом реєстрації/авторизації можна за посланням https://www.pfu.gov.ua/cv/403199-elektronni-poslugy-vebportalu-staly-shhe-dostupnishymy/  

 

Що потрібно знати громадянам передпенсійного віку

Тим, хто незабаром досягне пенсійного віку, але не має достатньої тривалості страхового стажу для набуття права на пенсійне забезпечення, варто знати як поповнити його нестачу. Це, зокрема, можна зробити таким чином:

  • офіційно працевлаштувавшись на роботу, якщо до настання пенсійного віку достатньо часу для набуття потрібної тривалості стажу (при цьому варто контролювати ситуацію щодо сплати роботодавцем страхових внесків та зарахування стажу на вебпорталі Пенсійного фонду України або підключивши послугу смс-інформування);
  • шляхом укладення в органах державної фіскальної служби договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, здійснивши одноразову сплату за минулі періоди, починаючи з 2004 року, в які особа не підлягала такому виду страхування;
  • підприємці, які в певні періоди сплачували страхові внески меншого за мінімальний розміру, можуть здійснити доплату за цей час до встановленої законом суми мінімального страхового внеску (навіть у випадках припинення ними підприємницької діяльності);
  • стаж, набутий під час офіційної трудової діяльності в країнах, з якими Україна уклала договори в галузі соціального забезпечення (Іспанія, Португалія, Чехія, Словаччина, Польща, Болгарія, країни Прибалтики), підтверджується компетентними органами цих країн та зараховується до страхового стажу для реалізації права на пенсійне забезпечення в Україні.

Нинішнього року право на пенсію можуть реалізувати чоловіки після досягнення ними 60-річного віку та жінки, народжені в період з жовтня 1960 по 31 березня 1961 року, яким виповнилося 59 років 6 місяців. Необхідна для реалізації права на пенсійне забезпечення тривалість страхового стажу цьогоріч становить не менше 27 років, вимога за цим критерієм надалі щороку на рік зростатиме до 2028 року, коли для виходу на пенсію необхідно буде мати не менше 35 років страхового стажу.

Громадянам, які з тих чи інших причин на дату досягнення пенсійного віку не набудуть достатньої для призначення пенсійного забезпечення кількості років страхового стажу, але матимуть не менше 15 років стажу, може бути призначена тимчасова державна соціальна допомога. Наявність 15-річного страхового стажу, згідно з чинним на даний час законодавством, надає право на призначення пенсії лише після досягнення 65-річного віку.

 

Вимоги до страхового стажу зросли

Для громадян, які планують оформити пенсію в 2020 році, зросли вимоги щодо страхового стажу. Вони складають для 60-річних українців вже 27 років. Ця реформа стартувала в 2018-му з підвищення необхідного стажу з 15 до 25 років. А до 2028 мінімумом стажу для виходу на пенсію у 60-річному віці стане 35 років.

 

Пенсійний вік для жінок – 59,5 років

2020 - останній рік «пільгового періоду» для жінок. Підвищувати пенсійний вік для жінок стали ще в 2011 - кожен рік на півроку. У 2020 році жінки, які народилися з 1 жовтня 1960 року по 31 березня 1961 року ще зможуть вийти на пенсію в 59,5 років. А ті, хто народився після 1 квітня 1961 року, зможуть оформити пенсію за віком тільки, коли їм виповниться 60 років, тобто в 2021 році.

 

Наближення послуг до населення та онлайн-сервіси Пенсійного фонду

У 2020-му також продовжиться робота з наближення послуг до населення, інформування громадян сучасними засобами зв’язку (електронна пошта, смс-повідомлення, «Електронний кабінет громадянина»).

Крім того, запровадили новий онлайн-сервіс – «Електронна трудова книжка», який дозволяє переглядати відомості про трудову діяльність. Це зручний сервіс для громадян, який дозволяє дізнаватися детальну інформацію про свою трудову діяльність, а також про сплачені страхові внески. У разі втрати паперової трудової книжки не потрібно витрачати час на відновлення даних, адже вони будуть збережені в електронному форматі.

 

На віддалених робочих місцях фахівців пенсійної служби надається повний спектр послуг

У всіх районах області функціонують віддалені робочі місця фахівців Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.  Обслуговування громадян на таких робочих місцях донедавна зводилося лише до надання консультацій з питань пенсійного забезпечення. Нині Пенсійний фонд України провів оснащення усіх віддалених робочих місць сучасною комп’ютерною технікою. Завдяки цьому громадяни уже сьогодні без необхідності в додатковому зверненні до сервісних центрів мають можливість отримати увесь спектр пенсійних послуг, серед яких подання заяв, замовлення пенсійних посвідчень, видача довідок про доходи пенсіонера та інших довідок з реєстру застрахованих осіб тощо.

Мешканцям області необхідно лише завітати до ЦНАПу, ОТГ, селищної або сільської ради населеного пункту, де створено відповідне робоче місце для фахівців Фонду в області. Детальний перелік усіх віддалених робочих місць Фонду в області, графіки їх роботи можна знайти на інформаційній сторінці Головного управління за посиланням https://www.pfu.gov.ua/cv/ в розділі «Контакти».


 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь