До відома громадян

Кому підвищать пенсію у 2022 році

Умови призначення, перерахунку і виплати пенсій в Україні визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"

Консультації з питань пенсійного забезпечення

Про індексацію пенсій з 1 березня 2022 року 

Гарантовані мінімальні пенсійні виплати з 1 березня 2022 року

Як отримати пенсію та грошові виплати в Укрпошті під час воєнного стану

Актуальна інформація від ПФУ

Як перевіряються документи для призначення пенсій та на що слід звертати увагу приїх формуванні

Що робити, якщо семиденний термін після дати закриття е-лікарняного закінчився, а статус лікарняного залишився "закритим"?

 

До уваги пенсіонерів, які отримують виплати в АТ «Полікомбанк»!

 

Повідомляємо, що громадяни, які одержували пенсійні виплати через вкладні рахунки в АТ «Полікомбанк», можуть отримати свої пенсії за  березень і квітень в АТ «Ощадбанк».

Легальна зайнятість та достойна оплата праці – запорука соціального захисту і гідних пенсійних виплат!

Пенсія – це не допомога і не подарунок від держави, а індивідуальний результат багаторічної праці кожного зокрема.

Щоб отримувати в майбутньому пенсійні виплати, вже сьогодні кожен громадянин повинен дбати про набуття страхового стажу.  Розрахунок пенсійної виплати та визначення права на її призначення здійснюються на основі даних про тривалість страхового стажу, величини офіційно задекларованого заробітку та сум сплачених з нього внесків. Згідно з чинним законодавством, страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в розмірі, не меншому за мінімальний.

Прикро, що не всі роботодавці розуміють важливість дотримання норм трудового законодавства, які є основою забезпечення соціального захисту працівників та гідних пенсій у літньому віці. З метою сплати якомога менших сум податків та платежів окремі роботодавці вдаються до застосування різних схем мінімізації заробітної плати найманим працівникам. Зокрема, декларують неповну зайнятість, укладають договори цивільно-правового характеру замість трудових, мінімізують зарплату як собі, так і підлеглим, або взагалі не декларують, прирікаючи таким чином їх та себе на мізерні пенсійні виплати при досягненні пенсійного віку.

На жаль, почасти й самі працівники безвідповідально ставляться до свого пенсійного майбутнього, погоджуючись на нелегальні умови праці та її оплати. В результаті при досягненні пенсійного віку такі люди опиняються в скрутній ситуації, не маючи достатніх підстав для реалізації права на пенсійне забезпечення. У кращому випадку, отримують мінімальний розмір пенсії та виявляють нерозуміння такому призначенню, адже все життя працювали та отримували непогані заробітки. При цьому не беруть до уваги того, що заробітна плата «в конверті» при обчисленні пенсії не враховується, а відсутність належного оформлення трудових відносин з роботодавцем позбавляє можливості зарахування періодів роботи до страхового стажу, який є головним чинником при визначенні  права на пенсійне забезпечення.

Від повноти сплати єдиного соціального внеску усіма роботодавцями, фізичними особами-підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, залежить стабільність і повнота виплати пенсій нашим батькам, за яких наше покоління несе відповідальність.        

Шановні роботодавці!

Закликаємо вас легалізувати зайнятість працівників та заробітну плату!

Оформляйте з працівниками офіційні трудові договори, справедливо оплачуйте їхню працю, своєчасно й у повному обсязі сплачуйте внески. Тільки за таких умов люди, які у вас працюють, будуть соціально захищеними та матимуть впевненість у завтрашньому дні, а ви здобудете репутацію порядного і чесного керівника, яка є основою  успішної діяльності.

Шановні краяни!

Не погоджуйтесь на тіньову зайнятість, не позбавляйте себе соціального захисту сьогодні та спокійної старості в майбутньому!

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Наймаючись на роботу, думайте про своє майбутнє

Нажаль сьогодні існує заробітна плата «в конверті», але пенсії «в конверті» не існує. Той, хто отримує нелегальну заробітну плату чи має інше неоформлене джерело доходу, вдовольняється забезпеченим сьогоденням і не дбає про своє майбутнє, ризикує опинитися у злиднях на старості років

Важливо пам’ятати, відсутність цивілізованих трудових відносин не лише позбавляє працівників захисту від незаконного звільнення, гарантованої виплати заробітної плати двічі на місяць, права на щорічну відпустку, соціальну відпустку у зв’язку із вагітністю та пологами, оплачуваних лікарняних, інших соціальних виплат, а й прирікає їх на мізерні пенсії у майбутньому.

Наполегливо рекомендуємо найманим працівникам відстоювати свої права і не погоджуватися на неофіційні трудові відносини й оплату праці «в конвертах». Не дозволяйте працедавцям маніпулювати вами і позбавляти чесно зароблених коштів та гідних пенсійних перспектив.

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА КНИЖКА: ВІДПОВІДАЄМО НА АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

Що таке електронна трудова книжка?

Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки, який містить відомості щодо набутого працівником стажу, а також записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення,  заохочення та нагороди за успіхи в роботі. Тобто, все як і в паперовій трудовій книжці.

 

Чи на часі такий електронний сервіс?

Безумовно, так. Електронний сервіс націлений на удосконалення обліку трудової діяльності українців, зменшення паперового документообігу, спрощення доступу до інформації про набутий стаж.

Запровадження цього документу полегшить життя майбутнім пенсіонерам: електронна трудова книжка дасть можливість, при досягненні людиною пенсійного віку призначати їй пенсію автоматично, позбавить необхідності особисто відвідувати органи Пенсійного фонду України.

Вкрай необхідно, саме сьогодні, подбати про майбутніх пенсіонерів, зберегти дані про трудовий стаж в одному Реєстрі, щоб у майбутньому спростити громадянам процес збирання документів для призначення пенсії та зменшити негативні наслідки втрати паперових документів, їх фізичного пошкодження чи знищення.

 

Хто має право завантажувати скан-копію паперового документа?

Відсканована трудова книжка може бути подана як застрахованою особою через персональний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України portal.pfu.gov.ua так і роботодавцем через кабінет страхувальника на вебпорталі.

 

Скан-копії яких документів окрім паперової трудової книжки потрібно надавати?

До електронної трудової книжки треба завантажити всі документи, що впливають на розрахунок стажу. Окрім трудової книжки, це можуть бути документи про набуття освіти, свідоцтво про народження дитини (для жінок), військовий квиток та інші документи.

Наприклад, до 01.01.2004 до трудового стажу враховується навчання у закладах вищої освіти на денній формі, тому потрібно подати скан-копію диплому.

 

Скан-копії яких документів подає фізична особа-підприємець?

Щодо власної підприємницької діяльності жодних записів в електронній трудовій книжці робити не потрібно. Рекомендовано ФОП подати через персональний кабінет скан-копії Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію ФОП або довідку з Державної податкової служби про облік як суб’єкта підприємницької діяльності.

 

Як застрахованій особі переглянути відомості про трудову діяльність після перенесення їх в електронний формат?

Відомості про трудову діяльність, які наявні в електронній трудовій книжці, після оцифрування документів про стаж, можливо переглянути в персональному кабінеті на вебпорталі у розділі «Електронна трудова книжка», вкладка «Відцифрована ЕТК».

 

Чи має доступ роботодавець до електронної трудової свого працівника?

Страхувальник отримає доступ до електронної трудової книжки у вигляді Витягу з ЕТК «Відомості про трудову діяльність з Реєстру застрахованих осіб», якщо працівник у власному електронному кабінеті надасть йому доступ для формування Витягу, вказавши у вкладці «Доступ до ЕТК» код ЄДРПОУ свого роботодавця.

 Працедавець може сформувати Витяг з ЕТК на працівника (якщо таким було надано доступ) в кабінеті страхувальника у вкладці «Запит на отримання електронних документів».

Як зручніше отримувати пенсію – через пошту чи через банк?

 

Для кожного одержувача пенсії завжди актуальне питання - де отримувати виплату - в банку чи на пошті?

Щороку все більше пенсіонерів обирають фінансове обслуговування банківських установ, яке має багато переваг. Це зручність, оперативність, надійність.

Зарахування коштів на пенсійні рахунки відбувається не пізніше наступного банківського дня після проведення фінансування.  Маючи банківський пенсійний рахунок, пенсіонер може одержати пенсійну виплату в будь-який зручний для себе час у будь-якому відділенні обраного банку по території всієї України або через мережу банкоматів, послуги яких доступні цілодобово. На відміну від «поштових», «банківські»  гроші після надходження на рахунок перебувають у постійному доступі для отримання. При цьому можна знімати як всю зараховану суму пенсії, так і її частину.

Маючи пластикову картку, за потреби пенсіонер може доручити отримання пенсійних коштів будь-кому з членів родини без оформлення  довіреності, для цього достатньо повідомити отримувачу PIN-код картки. У разі переїзду, від’їзду на лікування або з інших причин не виникає необхідності брати з собою чималу кількість грошових купюр, які можуть загубитися, оскільки на картці всі кошти надійно зберігаються та постійно доступні для отримання через банкомат. Банківською карткою зручно розраховуватись в торговельних та аптечних мережах і здійснювати оплату комунальних платежів без комісійних зборів. А ще при відкритті депозитного рахунку банки зазвичай надають пенсіонерам вищі відсоткові ставки, ніж іншим клієнтам, пропонують послуги, які допомагають заощаджувати. Крім того, власник банківської картки має змогу контролювати витрати і надходження коштів завдяки СМС-повідомленням, які надсилає банк за фактами здійснення таких операцій.

          Отож, переваги одержання пенсійних виплат через банки очевидні: це не тільки просто та зручно, а й вигідно всім учасникам фінансового процесу – і банкам, і пенсіонерам.

        Головне – правильно підібрати банк, який пропонує оптимальні для клієнта умови обслуговування. Пенсіонер має право у будь-який момент відмовитися від послуг одного банку і скористатися послугами іншого. Право вибору самого способу отримання виплат також завжди залишається за пенсіонером.

 

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Для коректного формування електронних лікарняних необхідно перевіряти інформацію в Реєстрі застрахованих осіб

 

Електронні лікарняні формуються на основі наявної у базі Пенсійного фонду України інформації з Реєстру застрахованих осіб, яка базується на звітності страхувальників. Якщо інформація є достовірною та коректною, жодних складнощів з оформленням електронних лікарняних не виникатиме. Пацієнтові на прийомі у лікаря немає необхідності повідомляти точну назву чи код ЄДРПОУ місця працевлаштування – усі необхідні відомості вносяться автоматично з Реєстру застрахованих осіб.

Тому вкрай важливо, щоб інформація про персональні дані застрахованої особи завжди була актуальною та ідентичною як в Пенсійному фонді України, так і в Електронній системі охорони здоров’я.

Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що застрахована особа зобов’язана повідомляти територіальні органи Пенсійного фонду про зміну даних, що вносяться до її персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування, протягом десяти днів з моменту їх виникнення.

Найзручніше та швидше повідомити Пенсійний фонд - сформувати та подати засобами вебпорталу Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстрі застрахованих осіб (розділі «Комунікації з ПФУ»/ пункт «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб») з прикріпленими до неї сканкопіями паспорта та інших документів, що підтверджують зміну персональних даних або через особисте звернення до будь-якого сервісного центру краю.

Тож не зволікайте, а завчасно подбайте про достовірність та актуальність інформації щодо себе, щоб у вкрай важливий момент не відчути складнощів у створенні Е-лікарняного.

 

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

 

Матеріал 2:

 

Про зміну персональних даних повідомляйте не тільки Пенсійний фонд, але й роботодавця та лікаря

 

Порядок оформлення листків тимчасової непрацездатності базується на взаємодії кількох інформаційних ресурсів – Пенсійного фонду України, медичних закладів та електронної системи охорони здоров’я. Електронний листок непрацездатності формується на підставі створеного лікарем медичного висновку про тимчасову непрацездатність, у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в Реєстрі застрахованих осіб, який базується на звітах роботодавців.

Якщо людина змінила свої персональні дані, наприклад, прізвище, й не повідомила про це, то в Реєстрі застрахованих осіб ПІБ буде інше. Відповідно, сформувати електронний лікарняний не вдасться.

Вкрай важливо, щоб інформація про застраховану особу завжди була актуальною та ідентичною як в Пенсійному фонді України, так і в Електронній системі охорони здоров'я. Тому особа обов’язково повинна повідомляти про зміну своїх персональних даних не тільки органи Пенсійного фонду України, але й свого роботодавця, адже інформація, яка ним подається до Пенсійного фонду, формує дані Реєстру застрахованих осіб, та свого сімейного лікаря для зміни даних в медичній декларації.

Тож не зволікайте, а завчасно подбайте про достовірність та актуальність інформації щодо себе, щоб у вкрай важливий момент не відчути складнощів у створенні Е-лікарняного.

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Якщо виникла необхідність уже звільненому працівникові нарахувати та виплатити певні кошти, як роботодавцю відобразити цю суму в Податковому розрахунку?

 

Варто пам'ятати, що роботодавець повинен розрахуватися з працівником за усіма виплатами, які йому належать, в день звільнення. Такий обов'язок визначає ст.116 Кодексу законів про працю.

Якщо в роботодавця все ж виникла необхідність уже звільненому працівникові нарахувати та виплатити певні кошти, він повинен відобразити такі суми в Податковому розрахунку. Для цього спочатку страхувальнику варто визначитися з видом такої виплати. Це є важливим, оскільки в Податковому розрахунку в Додатку 1 відображаються відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам, на які нараховується єдиний внесок в розрізі місяців кварталу.

Отож, якщо це:

– зарплата (дохід) за відпрацьований час – єдиний внесок за такими виплатами нараховують, то її необхідно відобразити в Податковому розрахунку того кварталу, в якому така виплата була фактично нарахована, проте розподілити пропорційно на ту кількість місяців, за які вона нарахована. Варто зазначити, що розподіл сум по місяцях необхідно проводити із застосуванням коду типу нарахувань «1», що використовують у разі донарахування виплат за відпрацьований час звільненому працівнику, порівнюючи при цьому з мінімальною та максимальною базою єдиного соціального внеску.

– виплати, нараховані за невідпрацьований час – такі виплати єдиним податком не оподатковуються, тому до Додатку 1 Податкового розрахунку не потрапляють.

Слід запам'ятати, що не допускається відображення сум заробітної плати (доходу) за відпрацьований час, на які нараховується єдиний соціальний внесок у звітних місяцях звільненим працівникам після дати їх звільнення.

 

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій облатсті

ЗАПРОШУЄМО ДО НАВЧАННЯ СТРАХУВАЛЬНИКІВ!

 

19 травня 2022 року о 14-00 год. в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області відбудеться онлайн навчання із страхувальниками на тему: «Про електронні листки непрацездатності». Відеозустріч буде проводитися на відеоплатформі ZOOM. Під час заходу фахівці пенсійної служби краю нададуть детальні консультації та відповіді на питання слухачів.

Реєстрація учасників відбуватиметься в день проведення навчання з 13.45 до 14.00 год. за посиланням:

 

https://us05web.zoom.us/j/9804169738?pwd=SE1iSGU2VTQrQy9xVGFSdVJTTUpBUT09

 

Ідентифікатор конференції: 980 416 9738

Код доступу: 123456

 

Слідкуйте за нашими анонсами та долучайтесь до навчання!

 

Пресслужба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь