В міській раді обговорено питання використання земель та сплати податків

Дата: 16.01.2021 16:19
Кількість переглядів: 812

Фото без опису

Питання обліку земель та сплати податків обговорено в ході наради при Сокирянському міському голові Василю Козаку, яка відбулась за участю секретаря міської ради Любові Степаненко, першого заступника міського голови Івана Гангала, секретаря виконавчого комітету Ауріки Мойсеєнко, начальника відділу податків і зборів управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління державної податкової служби України у Чернівецькій області Альбіни Гладкої, керівників структурних підрозділів міської ради, виконуючих обов’язків старост та фахівців з земельних питань населених пунктів громади.

За даними відділу регулювання земельних відносин та екології міської ради,  на території Сокирянської територіальної громади обліковується 20 тисяч 330 га земельних паїв, на 18 тисяч 292 га видано земельні сертифікати. Як зауважуюють фахівці, з них податки сплачуються тільки за 8 тисяч га. Решту земель використовуються за призначенням, а відрахування в бюджет не надходять. Є приватні особи, які обробляють по 50-100 га ділянок, але при цьому ані  податків, як приватний підприємець, ані земельних податків ніхто не сплачує. Те саме і  з офіційно зареєстрованими підприємствами. По селах є випадки, де агроформування роками користуються земельними паями, які взяли в оренду у громадян, а людям сплачують по 350-500 гривень за рік. При цьому також в місцевий бюджет не надходили сплати земельних податків. За  умови функціонування на території села сільськогосподарського підприємства, яке обробляє десятки гектарів землі та отримує прибутки, коштів на те, щоб, до прикладу,  виплатити працівникам сільської ради заробітню плату, або ж відремонтувати місцеву дорогу в селі не було.

«Реформа децентралізації передбачає, що основні витрати у громаді покладаються на місцевий бюджет. Наше завдання цей бюджет наповнювати, оскільки ми маємо  утримувати заклади освіти, культури, охорони здоров’я, обслуговувати наявне майно, утримувати автомобілі, виплачувати заробітну плату людям та інше» - пояснює міський голова Василь Козак. «Держава фінансувати наші заклади не буде, тепер нам потрібно розраховувати тільки на себе і спільно працювати, тому ухилятись від сплати податків не вдасться.  Неприпустимо, коли одні громадяни відповідально сплачують передбачені законом податки, а інші, обробляючи великі площі земель та отримуючи колосальні прибутки – не сплачують нічого. Всі мають бути рівні» - наголосив міський голова.

В ході наради старостам наголошено на тому, що пріоритетом у роботі має бути співпраця з підприємствами, які здійснюють свою діяльність і зареєстровані на території громади. «Неприпустимим є факт, коли агроформування обробляє в громаді десятки, а то й сотні гектарів землі, отримує тут прибутки, користується місцевими дорогами для транспортування товару на продаж, а податки сплачує за місцем реєстрації, а не в місцевий бюджет. Якщо підприємство працює на території Сокирянської громади – податки воно має платити тут, має мати тут стаціонарний офіс ,куди можна за потреби звернутись та отримати відповіді на всі питання» - наголошує Василь Козак.

Перший заступник міського голови Іван Гангал звернув увагу керівників проектних організацій на те, що будь-які операції з землею на території сільських населених пунктів повинні виконуватись за обов’язкової участі старости села, або землевпорядника. Всі земельні питання, які будуть виноситись на розгляд  сесії міської ради, розглядатимуться тільки після того, як буде відповідне погодження старости села. По кожному такому питанню староста доповідатиме на сесії особисто.

«Всі проектні організації та органи влади району повинні працювати спільно  - на благо жителів громади і наповнення місцевого бюджету. Ми не працюємо на себе – ми працюємо для людей» - зауважив міський голова Василь Козак. «Неприпустимо, щоб проектні організації, без потреби, змушували людей ходити по різних інстанціях, затягували питання розгляду та підготовки відповідних документів, або створювали громадянам різні незручності та проблеми. Організація, яка буде займатись бюрократичною тяганиною, або якимось чином порушувати права людей, здійснювати діяльність на території громади не буде» – зазначив Василь Козак.

За результатами проведення наради, керівникам профільних структурних підрозділів міської ради, а також виконуючим обов’язків старост дано доручення, в максимально стислі терміни, привести у відповідність земельний фонд населених пунктів громади та  створити електронну базу даних  власників землі та суб’єктів господарювання, які на території громади мають у власності або обробляють земельні ділянки. База даних дасть змогу систематизувати земельні ділянки, визначити їх власників та фіксувати сплату ними податків. Всі дані про суб’єктів господарювання, які обробляють земельні ділянки, а податки не сплачують, будуть оприлюднюватись. Поряд з цим, звернуто увагу старост на те, що всі землі, які обліковуються на території населених пунктів та за ними і мають власників, повинні бути оформлені згідно вимог чинного законодавства. Це стосується також громадян та підприємств, які орендують землі. На всі орендовані земельні паї повинні бути оформлені договори оренди.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь