Зміни в оформленні житлових субсидій
Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг є програма житлових субсидій, яка діє в Україні вже понад 20 років. Завдяки цій програмі малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово-комунальних послуг, а лише частину платежу, яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу. Що менші доходи домогосподарства, то меншою є частка обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.
Житлова субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і розміром обов’язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Зазначаємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 №1324 до середньомісячного сукупного доходу осіб, яким надаються державні допомоги, розмір призначеної їм житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу, враховуватися не буде.
Для призначення субсидії необхідно подати до органу соціального захисту населення заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися, за встановленими формами.
З 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надсилання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).
Заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх впродовж трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.
До 1 березня 2021 року посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка приймає заяву з необхідними документами, за наявності технічної можливості реєструє заяву та формує електронну справу (заповнює відповідні електронні форми з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики) і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення засобами електронного зв’язку через інформаційні системи Мінсоцполітики.
З 1 березня 2021 року заяви з необхідними документами прийматимуться посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.
Заяви з необхідними документами (після формування електронної справи) у паперовому вигляді передаватимуться відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення не рідше ніж раз на два тижні.
Інформація про призначені житлові субсидії вноситься структурним підрозділом з питань соціального захисту населення до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій.