Прийнято закон про перехід на електронні трудові книжки
Відтепер запроваджено облік трудової діяльності працівника в електронній формі.
Відповідний закон прийняла Верховна Рада України.
Електронна трудова книжка дасть можливість уповноваженим органам призначити людині пенсію автоматично (без звернення) та збирання документів за всю її трудову діяльність.
Тобто, коли настане право на соціальну виплату/пенсію, держава інформуватиме про її розрахунковий розмір та можливість отримання.
За громадянином зберігатиметься право вибору для покращення запропонованого розрахункового розміру, а саме:
або особа надаватиме відомості про отримувану заробітну плату за період до 2000 року (до запровадження персоніфікованого обліку);
або відтермінує свій вихід на пенсію для одержання підвищення до пенсії на 0,5-0,75 % за кожний повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку, або використає право на призначення даної грошової виплати.
Наповнення Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування даними, які містяться в паперових трудових книжках, буде проведено впродовж 5-ти років.
Наповнення відомостей відбуватиметься як роботодавцем, так і застрахованою особою, або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису. Про це зазначають на сайті Урядового порталу.
Варто зауважити, що оригінал паперової трудової книжки передається на зберігання працівнику як офіційний документ. Якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець, на його вимогу, буде зобов’язаний паралельно із електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.