Облаштовувати вигрібну яму необхідно правильно!

Дата: 29.06.2021 15:51
Кількість переглядів: 242

 

До Сокирянського управління Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області почали надходити звернення від жителів громади щодо забруднення ґрунту, питної води в криницях та води в інших водних об’єктах.

Оскільки не всі приватні будинки підключені до мереж централізованої каналізації, особливо в сільських населених пунктах громади, власники домоволодінь змушені вирішувати це питання самостійно – шляхом оснащення земельної ділянки вигрібною ямою.

Порушення вимог чинного законодавства при облаштуванні вигрібної ями призводить до збільшення кількості звернень громадян щодо забруднення об’єктів навколишнього середовища в результаті її функціонування.

У зв’язку з актуальністю цього питання, Сокирянське управління Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області роз’яснює  основні вимоги чинного законодавства при облаштуванні вигрібної ями.

Відповідно до статті 22 Закону України  «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов’язані утримувати надані в користування чи належні їм   на праві власності земельні ділянки і території відповідно до вимог санітарних норм.

Порядок розміщення вигрібних ям встановлено Державними санітарними нормами та правилами утримання територій населених місць, затвердженими наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 №145.

Так, вигрібна яма (вигріб) – інженерна споруда у вигляді поглиблення в землі, виконана з водотривкого матеріалу, призначена для збирання та зберігання рідких відходів, наземна частина якої обладнана щільно прилягаючою кришкою.

Рідкі відходи, що утворюються у житлових та громадських будівлях і спорудах за відсутності централізованого водопостачання та водовідведення, допускається зберігати у вигрібних ямах (вигребах). У разі наявності дворових вбиралень яма може бути спільною.

Вигріб повинен бути водонепроникним та мати щільно прилягаючу кришку. Об’єм вигребу розраховується виходячи з чисельністі населення, що ним користується.

Вигреби необхідно очищати у міру їх заповнення. Перевезення рідких відходів з вигребів та розміщення їх на території приватних володінь, а також використання їх як добрива в сільському господарстві забороняється.

Вигреби повинні бути віддалені від навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд,  майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 метрів.

Місце розміщення вигребу на присадибній ділянці та відстань від нього до власного житлового будинку визначає власник цього будинку з додержанням правил добросусідства.

Спірні питання щодо місць розміщення вигребів на території присадибної ділянки розглядаються у порядку вирішення земельних спорів згідно із законодавством.

В умовах нецентралізованого водопостачання вигреби на території  присадибної ділянки повинні бути віддалені від індивідуальних колодязів і каптажів джерел на відстань не менше 20 м, при цьому відстань від вигребів до громадських колодязів і каптажів джерел повинна бути не менше 50 метрів.  При цьому слід враховувати напрямок схилу ділянки.

Крім того, власнику домоволодіння необхідно заключати договір з суб’єктами господарювання, які надають послуги із вивезення рідких побутових відходів відповідно до потреб. У зв’язку із чим необхідно передбачати вільний доступ  до вигребу асенізаційної машини. Обсяг ями визначається з розрахунку кількості мешканців та сантехнічних приладів або 0,5 м3 на одну людину. Яма не повинна перебувати на глибині більше 3 м. Спеціальний шланг, який використовують асенізатори, не дістане до дна і не зможе провести очищення від продуктів життєдіяльності.

Одночасно повідомляємо, що стаття 33 Закону України «Про місцеве самоврядування» дає можливість, в свою чергу, органам місцевого самоврядування здійснювати самоврядний контроль за охороною і використанням земель, зокрема і вирішувати земельні спори та вживати заходи самоврядного контролю з метою врегулювання конфліктних ситуацій та покращення відносин у громаді.

Відповідно до підпункту 18 пункту4 статті 42 даного Закону до повноважень сільських, селищних, міських голів належить забезпечення на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об’єднань.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь