Чи можливо зареєструвати нерухоме майно за померлою особою – інформує Сокирянське бюро технічної інвентаризації
Державна реєстрація права власності об’єктів нерухомого майна за померлим власником (спадкодавцем) передбачена законодавством у випадку звернення спадкоємця до державного реєстратора для проведення такої державної реєстрації за померлою особою.
Найпоширенішими випадками є, коли спадкодавцем:
- самостійно побудовано індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий будинок, дачний будинок, гараж, господарські (присадибні) будівлі і споруди тощо, до 5 серпня 1992 року. Тобто право власності на такі об’єкти виникло у спадкодавця в момент закінчення будівництва, але не зареєстровано належним чином;
- квартири, дачні будинки, гаражі, що набуті у власність у результаті діяльності кооперативів;
- майно, набуте за цивільно-правовою угодою (договором дарування, купівлі-продажу тощо) та не зареєстроване в електронних реєстрах/в архівних книгах БТІ.
Державна реєстрація права власності на нерухоме майно проводиться на підставі заяви спадкоємця за наявності наступних документів:
- документи, що підтверджують набуття спадкодавцем права власності на нерухоме майно;
- витяг із Спадкового реєстру про наявність заведеної спадкової справи;
- документ, що містить відомості про склад спадкоємців, виданий нотаріусом чи уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, якими заведено відповідну спадкову справу.
Важливо Правовстановлюючий документ повинен бути отриманий спадкодавцем за життя та не зареєстрованим належним чином.